• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roliga alternativ till skx007/009?

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Kommer nog behöva en beater då jag är löjligt rädd om mina polerade mittlänkar.
Har haft skx007 tidigare och gillar den till tusen men finns det roliga alternativ i samma prissegment och med samma robusta utformning.
Ös på. Gärna inköpskanaler också.
 

JohanHLM

Rolex
Tycker att SKX är helt ok klocka för pengen men en beater ska enligt mig vara quartz.
Har själv en SBDN011 som skulle agera beater men jag har blivit alldeles för lat på senaste tiden så den har inte kommit till användning:)
Skulle det vara något som passar dig så får du hojta.
 

KMS

Rolex
Tycker scurfawatches kan se lite halvkul ut. Citizen Nighthawk. Vostok Amphibian. Orient dykarna Mako o Ray.
Armida är väl en av de billigare microdykare som går rätt billigt beggade (även om det är rätt tydligt var dom hittat sin inspiration).
 

joh.jonsson

Panerai
Jag har inte känt på någon 007/009 men har haft en makoXL och den kändes rasslig i "automatiken" Det gjorde den tråkig. hur känns seikon i jämförelse på den fronten?
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Bra förslag. Hur ser det ut om man kikar efter äldre dykare, tänk sjuttiotal.
Finns det något trevligt att hålla utkik efter i prisklassen?
 

KMS

Rolex
Bra förslag. Hur ser det ut om man kikar efter äldre dykare, tänk sjuttiotal.
Finns det något trevligt att hålla utkik efter i prisklassen?

Betydligt svårare att hitta nåt vettigt för den prisklassen, speciellt om den skall palla lite vattenstänk. Möjligtvis någon Tissot eller Seiko, men man behöver nog gå upp lite högre i pris. Monster som yonsson sa, är nog annars ett kul alternativ, många roliga färger. Den blå är jag svag för. Finns ju en 100m Seiko5 variant på dom också om vi snackar låga prisnivåer.
 

vonhall

Rolex
Citizen Promaster NY2300-09GB tycker jag är ett bra alternativ. Tycker att Citizen har ett gäng snygga dykarur till otroligt bra priser!

http://www.citizenwatchesonline.com...r-diver-21-jewels-automatic-200m-ny2300-09gb/

NY2300-09GB.jpg



 
Har inge
Bra förslag. Hur ser det ut om man kikar efter äldre dykare, tänk sjuttiotal.
Finns det något trevligt att hålla utkik efter i prisklassen?


Har inget konkret förslag. Men dykare från 70talet kan man ju ha tur att hitta billigt ibland. I med nya packningar så kan man väl bada med dom allafall? Denna Squale hittade jag av en slump i Barcelona för 1500:- För några år sedan.
 

Bilagor

  • IMG_4479.JPG
    IMG_4479.JPG
    244.8 KB · Visningar: 132

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Någon skrev 6309-7040 och jag håller med om det också, kan även lägga till 6309-7290 som kan vara en billigare variant:

IMG_3343.JPG
 
Topp