• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roligaste klockorna för runt 1000-lappen?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dyrare klockor i all ära. Men vad har vi att välja på för kul klockor runt tusenlappen? Är man bryskt hänvisad till Seiko SKX, Vostok och udda vintage?

Vad finns det för microtillverkare mfl som gör kul mekaniska klockor för en billig peng? Finns det ens?

(Och nej, svaret på frågan är inte DW, Triwa eller Theorema... ;) )
 

Mr Chance

Kalmar
Dyrare klockor i all ära. Men vad har vi att välja på för kul klockor runt tusenlappen? Är man bryskt hänvisad till Seiko SKX, Vostok och udda vintage?

Vad finns det för microtillverkare mfl som gör kul mekaniska klockor för en billig peng? Finns det ens?

(Och nej, svaret på frågan är inte DW, Triwa eller Theorema... ;) )
CWC så klart :)
IMG_20150401_102542.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Bra initiativ där Denke! Det blir oftast prisklasser som en Svensson häpnar över!
Måste ju då självklart komma med ett förslag!

Ibland på bukten kan man hitta Ostwok! En Komandirskie i ny förpackning som tillverkades mellan ca 1995-2000. Helt ny i box för 700kr (OBS loggan är Ostwoks logga). Det har funnits några Vostok Amphibia på köp och sälj som jag är förvånad att ingen köper! Helt nya med bra kvalitet runt en tusing!

DSCF1197.JPG
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Slår ett slag för de gamla postorderklockorna! Lagonda etc. Kostar inte många hundralappar så har man pengar över till en service.

Bra alternativ till hipster omega eller DW :)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Min dotter på 18månader tycker att min Mutewatch är väldigt rolig att trycka på så den blinkar:) sen slutar nog roligheterna med den
 
C

China

Guest
Dyrare klockor i all ära. Men vad har vi att välja på för kul klockor runt tusenlappen? Är man bryskt hänvisad till Seiko SKX, Vostok och udda vintage?

Vad finns det för microtillverkare mfl som gör kul mekaniska klockor för en billig peng? Finns det ens?

(Och nej, svaret på frågan är inte DW, Triwa eller Theorema... ;) )

Med tanke på att du vurmar för månfas, så är det självklara valet t.ex. en Timex T2N289 eller någon mer anonym Kinesisk buksvåger.;)

 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tycker att begagnad Seiko 5 "Fifty Five Fathoms" modd är väldigt kul.
Det är skitsamma om klockan är halvfejk, jag finner dom ganska kul bara. Ja, jag har en själv :)
 
Topp