• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolle nummer 2 - ge mig inspiration!

Snårtas

Rolex
Har nu levt med min Milgauss mer eller mindre klistrad på armen sedan inköpet. Rolex har gett mersmak! Efter att ha krängt min Panna så stundar nästa köp. Men vad ska jag ha?
Budget max 50 k. Har tittat på GMT Master II och no-date sub. Pros and cons för dem? Har ni några bubblare i prisklassen? Sugen på att höra era förslag, tankar samt se era wristshots på den perfekta Rolexen!
 

par

Patek
2-Faktor
Snårtas skrev:
Har nu levt med min Milgauss mer eller mindre klistrad på armen sedan inköpet. Rolex har gett mersmak! Efter att ha krängt min Panna så stundar nästa köp. Men vad ska jag ha?
Budget max 50 k. Har tittat på GMT Master II och no-date sub. Pros and cons för dem? Har ni några bubblare i prisklassen? Sugen på att höra era förslag, tankar samt se era wristshots på den perfekta Rolexen!
SJäövklart en 114060 alt 116610LN, perfekt par.
IMG_1204_zpse7d7c616.jpg
 

Snårtas

Rolex
par401 skrev:
Snårtas skrev:
Har nu levt med min Milgauss mer eller mindre klistrad på armen sedan inköpet. Rolex har gett mersmak! Efter att ha krängt min Panna så stundar nästa köp. Men vad ska jag ha?
Budget max 50 k. Har tittat på GMT Master II och no-date sub. Pros and cons för dem? Har ni några bubblare i prisklassen? Sugen på att höra era förslag, tankar samt se era wristshots på den perfekta Rolexen!
SJäövklart en 114060 alt 116610LN, perfekt par.
IMG_1204_zpse7d7c616.jpg
Jag hajade till när jag såg din tråd tidigare, är ju lite sugen på no-date. Vad fick dig att välja den framför enbär"vanlig"?
 

Snårtas

Rolex
Fryken skrev:
För 50tkr skulle jag slå till på en sån här:

216570-black-3.jpg
Snygg! Men är nog lite stor för mig. Känns som att 40 mm är max efter att ha köpt mindre klockor i år. Förstår inte hur jag kunde ha en 44 mm Panna under alla dessa år. Men sambon diggade den och kunde inte fatta varför jag sålde, så man kanske inte ska vara helt anti. Varför svar istället för vit?
 

Snårtas

Rolex
Snårtas skrev:
par401 skrev:
Snårtas skrev:
Har nu levt med min Milgauss mer eller mindre klistrad på armen sedan inköpet. Rolex har gett mersmak! Efter att ha krängt min Panna så stundar nästa köp. Men vad ska jag ha?
Budget max 50 k. Har tittat på GMT Master II och no-date sub. Pros and cons för dem? Har ni några bubblare i prisklassen? Sugen på att höra era förslag, tankar samt se era wristshots på den perfekta Rolexen!
SJäövklart en 114060 alt 116610LN, perfekt par.
Jag hajade till när jag såg din tråd tidigare, är ju lite sugen på no-date. Vad fick dig att välja den framför enbär"vanlig"?
En, inte enbär. Damn you auto correct!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Hehe. Fick klämma på din gamla panna i helgen och kan inte heller förstå varför du sålde. :D

Varför svart istället för vit. Ja du. Tycker att den vita gör sig extremt bra på bild men när jag var inne och testade bägge modeller fick jag noll känsla för den vita. Den svarta däremot satt riktigt smutt och gav en omedelbar vill ha-känsla. Går allt som det ska blir det en sån innan sommaren.
 

Snårtas

Rolex
Fryken skrev:
Hehe. Fick klämma på din gamla panna i helgen och kan inte heller förstå varför du sålde. :D

Varför svart istället för vit. Ja du. Tycker att den vita gör sig extremt bra på bild men när jag var inne och testade bägge modeller fick jag noll känsla för den vita. Den svarta däremot satt riktigt smutt och gav en omedelbar vill ha-känsla. Går allt som det ska blir det en sån innan sommaren.
Jaså, du fick klämma? Var Jonas med och smaskade smörgåstårta på nyår? Lite saknad är den allt. Inköpet i Hong Kong var väldigt speciellt och betydde mycket personligen. Samtidigt så kände jag på senare tid att den var alltför stor och att Rolex var nästa steg. Väl där så känner jag att det är svårt att gilla annat...
 

par

Patek
2-Faktor
Snårtas skrev:
par401 skrev:
Snårtas skrev:
Har nu levt med min Milgauss mer eller mindre klistrad på armen sedan inköpet. Rolex har gett mersmak! Efter att ha krängt min Panna så stundar nästa köp. Men vad ska jag ha?
Budget max 50 k. Har tittat på GMT Master II och no-date sub. Pros and cons för dem? Har ni några bubblare i prisklassen? Sugen på att höra era förslag, tankar samt se era wristshots på den perfekta Rolexen!
SJäövklart en 114060 alt 116610LN, perfekt par.
IMG_1204_zpse7d7c616.jpg
Jag hajade till när jag såg din tråd tidigare, är ju lite sugen på no-date. Vad fick dig att välja den framför enbär"vanlig"?

Jag hade en 116613 tidigare och ville testa något annat, sen efter mycket surfande så kändes den renare så fastnade för nya nodate:n. Den ser maffigare ut på något sett och gillar subc boetten. Men 116610 är också kanon fin=)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
Hehe. Fick klämma på din gamla panna i helgen och kan inte heller förstå varför du sålde. :D

Varför svart istället för vit. Ja du. Tycker att den vita gör sig extremt bra på bild men när jag var inne och testade bägge modeller fick jag noll känsla för den vita. Den svarta däremot satt riktigt smutt och gav en omedelbar vill ha-känsla. Går allt som det ska blir det en sån innan sommaren.

Låt Fryken ha sin svarta explorer och gå på par401 tips om en sub-c istället. En Dykare måste man ju ha :D
Skulle inte heller köra på gmt-c då Milgaussen ju har samma typ av länk.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cyklops går ju bort! No date är klart snyggast och cleanast, men om du BEHÖVER GMT-funktionen, så är det ju en annan sak.
 

Snårtas

Rolex
yonsson skrev:
Cyklops går ju bort! No date är klart snyggast och cleanast, men om du BEHÖVER GMT-funktionen, så är det ju en annan sak.
Jobbar på ett amerikanskt företag och har en hel del kontakt/resor med/till USA. Nu är det ju enkelt att hålla en extra tidzon i huvudet, men coolare att ha en klocka som gör det ;)
 

DrDre

Patek
Om du har en Milgauss så skulle det väl kunna vara roligt med en annan lite dressigare släkting med slät ring, en DD? Då får du ju en klocka som man använder i lite andra sammanhang.

Om du köper en vanlig sportrolex i stål som nummer två så överlappar ju Milgaussen och nyförvärvet varandra rätt mycket då båda är bra vardagsallroundklockor. En DD skulle ju fylla ett lite annat behov.

Så här ser min ut.

IMAG0504.jpg


IMAG0508.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
DrDre skrev:
Om du har en Milgauss så skulle det väl kunna vara roligt med en annan lite dressigare släkting med slät ring, en DD? Då får du ju en klocka som man använder i lite andra sammanhang.

Om du köper en vanlig sportrolex i stål som nummer två så överlappar ju Milgaussen och nyförvärvet varandra rätt mycket då båda är bra vardagsallroundklockor. En DD skulle ju fylla ett lite annat behov.

Så här ser min ut.

IMAG0504.jpg


IMAG0508.jpg

Snygg! Vad kostar den med med/utan länk?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ny DD guld guld är väl en kvarts miljon. Tycker att du skulle ha en med datum. Ditt förslag på gmt master låter bra! En klocka som kan ändra utseende dessutom .
 
C

Crowolf

Guest
5513 eller 5513...........eller en 5513..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp