• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolle VS Tudor (Två små skönheter)

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Rolle VS Tudor!

Hittade denna Rolex Oysterdate Precision (1964-65) på köp och sälj har på KS! Har länge varit helt såld på DJ men kunde inte motstå denna pärla. Det roliga är att jag köpte en Tudor Prince Oysterdate från -65 på Kaplans i sunkigt skick som jag lyckats få ordning på med en gammal hederlig nitad Rolex originallänk (märkt 3 65) för något år sedan. På Oysterdateklocka satt en originallänk men från en senare tillverkning. Självklart blev det länkskifte! Här under är resultatet. Eftersom jag är novis i Rolexträsket är jag tacksam för all input om vad ni tycker!


Här är dom! Lypunkterna på Rollen är kolsvarta och har för länge sedan lyst klart!:)
hpAsOt0.jpg


Nyare och äldre länk!
ynYO1sn.jpg


Märkning av den nyare länken! Är fortfarande osäker på åldern på denna länk!
6nwrP3r.jpg


Märkning av den äldre länken (3-65)! Här på Tudorn!
fL7ydrm.jpg


Nitat VS vikt länk! (ursäkta för den usla bildkvaliteten)
VwcuKhN.jpg


WS (Den är lite sliten)
WSic5Vy.jpg


Tackar till alla som har tipsat om råd och rön om klockan å silverminken för bytet så klart!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Fina! Håller nog ändå Tudor som favorit. Jag tror att den nyare länken har servicespänne, tror att S:et indikerar det. Den äldre, kan nog vara från 3:e kvartalet 1965 (?). Det vågar jag inte ta gift på dock.
Grattis!
 

Jibe

Cartier
Den nyare länken har service spänne som easy skriver, och V betyder att den är från 1996, (tror jag). Tycker både är härliga, kul att se de sida vid sida.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Fina! Håller nog ändå Tudor som favorit. Jag tror att den nyare länken har servicespänne, tror att S:et indikerar det. Den äldre, kan nog vara från 3:e kvartalet 1965 (?). Det vågar jag inte ta gift på dock.
Grattis!
Tackar easy!

Intressant med länken!


Den nyare länken har service spänne som easy skriver, och V betyder att den är från 1996, (tror jag). Tycker både är härliga, kul att se de sida vid sida.


Tackar Jibe!

Kul att veta åldern!
 
Topp