• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ronde van Vlaanderen

WBergdahl

Silver
Om 34 minuter drar årets upplaga av Flandern runt av stapeln (åtminstone på tv) och jag sitter redan bänkad framför tvn och kollar på reprisen från förra året.
264km är det som ska avverkas under dagen med en snitthasighet runt 37km/h.

Något jäkligt häftigt som kommer att dyka upp under årets landsvägslopp är en Pinarello med en bakdämpare som Team Sky kommer att köra på under just detta lopp och Paris-Roubaix.

img_5444_670.jpg

Någon annan än jag som sitter bänkad framför tvn?

Såg den där på bikeradar.com. För övrigt den enda cykelsite man behöver besöka. Sitter själv och glor, får se hur länge man får sitta i fred...

Dämpade fram- eller heldämpade cyklar har förekommit tidigare. Minns att RockShox redan 1991 utrustade Greg LeMonds Z-lag med framgaffeln (olja/luft) Paris-Roubaix. Bianchi hade en heldämpad celeste-färgad hoj. Hade själv en RockShox för 700c-hjul (landsväg) kring 2000.

Såg den där på bikeradar.com. För övrigt den enda cykelsite man behöver besöka. Sitter själv och glor, får se hur länge man får sitta i fred...

Dämpade fram- eller heldämpade cyklar har förekommit tidigare. Minns att RockShox redan 1991 utrustade Greg LeMonds Z-lag med framgaffeln (olja/luft) Paris-Roubaix. Bianchi hade en heldämpad celeste-färgad hoj. Hade själv en RockShox för 700c-hjul (landsväg) kring 2000.

1994 var den första vinsten någonsin med en dämpad gaffel på RVV, just med en RockShox!
Väldigt roligt lopp att kolla på, då jag bor i närheten av vart det körs :)

Sen är det ju väldigt tråkigt att Wiggins är ett sånt jävla svin och otrevlig!

Wiggo verkar ju svänga rätt rejält i humör i intervjuer etc. Kommer bli intressanta att läsa en eventuell biografi av/om honom vad det lider..

Va det samma Shimanobil som körde in i främre klungan som även körde in i baken på en annan bil?

Tror inte det. Men källan är Aftonbladet så...

Vacchi tror att det är det, men inget är säkert än...
Vad som dock är sagt är att FDJ kommer att stämma företaget som ligger bakom Shimano-bilarna

Snacka om kalabalik, först det, en rad krascher, luftbågen förlorade luft vilket gjorde att alla servicebilar inte kunde komma fram ett tag.

För en gångs skull är det underhållande genom hela loppet!:D

Kul också att Alexander Kristoff vinner när han har legat och dragit i 5km och den lata jäveln inte bakom inte vill vara med och hjälpa till, fyfan...
Vilken jävla BOSS!

Första incidenten ja, andra incidenten körde han indirekt in i cyklisten eftersom han körde på en servicebil i baken som i sin tur stod still för att hjälpa en cyklist och cyklisten var framför bilen som blev påkörd, om jag inte såg helt fel.

Tillbaka
Topp