• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rondine klocka?

Hej,
Jag hittade denna klocka när vi städade ut hemmet från mina farföräldrar som gick bort för drygt 1 år sedan. Jag har försökt att söka efter en likadan klocka på nätet men har endast funnit ett fåtal bilder på liknande modeller, men ingen info angående märket eller om den möjligen är värd något.
Då jag inte kan ett dyft om klockor tänkte jag därför höra ifall någon här på klockforumet har lite bättre koll och skulle vilja dela med sig lite info angående märket o värdet(ifall den överhuvudtaget ens är värd något) ?
Ursäkta för dåliga bilder, har endast en kass mobilkamera som har svårt att fokusera.
Tack på förhand!
29251118_10155383856183388_295376413_o.png

29633703_10155383856293388_2051264739_o.png

29405058_10155386236673388_131846249_o.png

Känner inte till märket.
Men en snygg automatisk klocka i trevlig stålboett.
Inga jättepengar gissar jag. Men några hundralappar iaf. Den är nog mer värt som minne.
Fungerar den?
Isf tycker jag du ska kosta på ett nytt läderarmband och använda klockan vid passande tillfällen.
Flexbandet som sitter på är inte alla som kommer överens med.

Stort tack för alla snabba svar! :)
Klockan fungerar felfritt, så det blir att skaffa nytt läderarmband till klockan. Tycker ni det skulle vara värt att lämna in klockan på service efter så många år?

Stort tack för alla snabba svar! :)
Klockan fungerar felfritt, så det blir att skaffa nytt läderarmband till klockan. Tycker ni det skulle vara värt att lämna in klockan på service efter så många år?
Ett läderband gör sig garanterat bättre på klockan än flexlänken. :) ja om du vill ha ett fungerande vintageur kan det vara en god idé, men räkna inte med att få tillbaka pengarna vid en eventuell försäljning.

Jag hade en Kronometer Stockholm cricketklocka för ett tag sen, satt ett rondineveek i den. Sök här på forumet efter Rondine så ser du.

Tillbaka
Topp