• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ropade visst hem en till Royal Oak!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Då min fru älskar min Jumbo och åtskilliga gånger pikat mig om att en egen hade varit roligt (hon tycker Royal Oaks är klockornas klocka och världens snyggaste armbandsur) så har vi hållit ögona öppna för att hitta en till henne med. När vi var på Watchout på Grands Spegelsal för ett par år sedan testade hon en stålvariant med diamanter i glasringen. Den föll i smaken men är i våra ögon inte att tänka på då den ligger i nypris på +100k och inte känns aktuell då vi inte lägger dessa pengar på en klocka. I stället har vi hållit utkik på auktionsmarknaden efter begagnade mer realistiskt prissatta klockor.

audemars-piguet-67651ST_ZZ_1261ST_01_MED.jpg
3916.jpg

Smygtagen bild på oss av Watchouts fotograf

Det vi hittat hitintills har varit stålversioner i storlek 30 och 33mm med automatverk som sett rätt slitna ut och med ovissheten av vad att finna inuti och servicebehov. Nämnas bör är att vi inte letat helt fokuserat utan mer sporadiskt då hon har ett stort antal andra fina klockor (som jag givit henne) och att lägga lite mer pengar på en klocka ofta prioriteras ner i vardagen som småbarnsfamilj. Dessutom är hon kvinna och uppskattar en fin, gärna lite blingig klocka framför en vintage med mycket patina (som visa ROs har med härjade tavlor).

Igår råkade jag helt otippat hitta en fin tvåton på en för mig okänd fransk auktion. Kvarts var den som borgar för lägre servicekostnader och dungerar utmärkt i en kvinnas vardag (utan den fascinationen jag har för verken). Väldigt lågt utrop tyckte jag och tänkte att testa kan man ju. Jag hade väldigt bråttom hem till en middag så från att jag hittade den, registrering och budgivning gick på fem minuter. Jag lade ett bud på 1100 Euro, men räknade kallt med att inte få den då. Till min förvåning senare på kvällen var jag enda budgivare och ropade hem den för 1000 euro +25% kommission. Så priset känns klart överkomligt för en klocka som tycks vara i bra skick;
https://tajan.infinitebidding.com/?method=getLotInfo&lotref=7AD4011B3F
H0965-L75428187.jpg


Jag har försökt hitta vilken referens det kan tänkas vara men hittar inte riktigt någon som stämmer fullt ut; http://www.royaloakclub.com/search/...&ref1=&ref2=&ref3=SA&ref4=&ref5=&ref6=SA&ref7=

Sett till glasring, index och proportioner så ser det ut att stämma med angiven storlek 30mm. Inte mindre i alla fall? Eller kan det vara en 33:a? Vad tror ni om klockan?

//Rozzy
 

SwedishMade

Cartier
Grattis! Ser lite felpolerad ut (?) (boettringen?), men med det priset så...

Hoppas
a) att den går att serva och täta
b) att det går att göra till rimliga kostnader


Uppdatera gärna när du vet mer om detta!
 

_jonte

Patek
Högst troligt 29/30mm-modellerna. Har polerats en del och fläckig/åldrad tavla, men kan nog bli fin med lite småfix. Bara hoppas den funkar bra och har originalverket kvar. :)
 
Grymt fin! Tjejen vill också ha en sån eller någon cartier.. fan att man fått henne att intressera sig för mer än Michael Kors :(
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Högst troligt 29/30mm-modellerna. Har polerats en del och fläckig/åldrad tavla, men kan nog bli fin med lite småfix. Bara hoppas den funkar bra och har originalverket kvar. :)
Fan va neggo (eller avundsjuk) du var då... ;)
Ja,det är klart att den varit med ett tag och säkert därigenom polerats, men jag ser potentialen i den. Att verket är riktigt tar jag för givet, annars finns ju retur som möjlighet. :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis! Ser lite felpolerad ut (?) (boettringen?), men med det priset så...

Hoppas
a) att den går att serva och täta
b) att det går att göra till rimliga kostnader


Uppdatera gärna när du vet mer om detta!
Ja, antingen har glasringen fulpolerats eller guldet blivit slitet polerat. Får ta fram ett fint våtslippapper... ;)
 
Senast ändrad:

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken rysare!
grattis till nya klockan, hoppas ni blir nöjda.
Priset låter ju sannerligen som ett fynd.
/j
 

_jonte

Patek
Fan va neggo (eller avundsjuk) du var då... ;)
Ja,det är klart att den varit med ett tag och säkert därigenom polerats, men jag ser potentialen i den. Att verket är riktigt tar jag för givet, annars finns ju retur som möjlighet. :)
Haha sorry, ser nu när jag läser min post att det lät lite neggo... :) Var egentligen bara ett komprimerat svar på dina funderingar, och det är ju då alltid "felen" eller avvikelserna som kommenteras.
Tror den blir jättefin på din fru! :)
mkt bra pris, så grattis till er båda.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Du är grym på att navigera auktionsfynd @Rozzy , löjligt bra för pengarna!
Ska bli spännande att höra om dina intryck när du hunnit klämma på den och fått den genomgången:)
Grattis
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Du är grym på att navigera auktionsfynd @Rozzy , löjligt bra för pengarna!
Ska bli spännande att höra om dina intryck när du hunnit klämma på den och fått den genomgången:)
Grattis
Tack! Ja, jag kommer låta en urmakare titta över den om den håller tätt samt om verket behöver servas. Får väl se vilket skick den är i, men att kanske få till lite vertical borstning i glasringen, hade nog suttit fint.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
I annonsen står det 30mm så man får väl anta att det stämmer :) Quartz är ju tacksamma på sitt sätt men då dessa går sönder är det inte särskilt billigt på något sätt om man inte lyckas hitta en donator. Håller hur som helst tummarna för att den håller måttet och frun blir nöjd och glad! :)
 

Simpatico

Rolex
Snyggt fångat. Stort grattis.
Kan bli ett kul projekt och är övertygad att den kommer göra succe hos damen när den är klar.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Då min fru älskar min Jumbo och åtskilliga gånger pikat mig om att en egen hade varit roligt (hon tycker Royal Oaks är klockornas klocka och världens snyggaste armbandsur) så har vi hållit ögona öppna för att hitta en till henne med. När vi var på Watchout på Grands Spegelsal för ett par år sedan testade hon en stålvariant med diamanter i glasringen. Den föll i smaken men är i våra ögon inte att tänka på då den ligger i nypris på +100k och inte känns aktuell då vi inte lägger dessa pengar på en klocka. I stället har vi hållit utkik på auktionsmarknaden efter begagnade mer realistiskt prissatta klockor.

audemars-piguet-67651ST_ZZ_1261ST_01_MED.jpg
3916.jpg

Smygtagen bild på oss av Watchouts fotograf

Det vi hittat hitintills har varit stålversioner i storlek 30 och 33mm med automatverk som sett rätt slitna ut och med ovissheten av vad att finna inuti och servicebehov. Nämnas bör är att vi inte letat helt fokuserat utan mer sporadiskt då hon har ett stort antal andra fina klockor (som jag givit henne) och att lägga lite mer pengar på en klocka ofta prioriteras ner i vardagen som småbarnsfamilj. Dessutom är hon kvinna och uppskattar en fin, gärna lite blingig klocka framför en vintage med mycket patina (som visa ROs har med härjade tavlor).

Igår råkade jag helt otippat hitta en fin tvåton på en för mig okänd fransk auktion. Kvarts var den som borgar för lägre servicekostnader och dungerar utmärkt i en kvinnas vardag (utan den fascinationen jag har för verken). Väldigt lågt utrop tyckte jag och tänkte att testa kan man ju. Jag hade väldigt bråttom hem till en middag så från att jag hittade den, registrering och budgivning gick på fem minuter. Jag lade ett bud på 1100 Euro, men räknade kallt med att inte få den då. Till min förvåning senare på kvällen var jag enda budgivare och ropade hem den för 1000 euro +25% kommission. Så priset känns klart överkomligt för en klocka som tycks vara i bra skick;
https://tajan.infinitebidding.com/?method=getLotInfo&lotref=7AD4011B3F
H0965-L75428187.jpg


Jag har försökt hitta vilken referens det kan tänkas vara men hittar inte riktigt någon som stämmer fullt ut; http://www.royaloakclub.com/search/...&ref1=&ref2=&ref3=SA&ref4=&ref5=&ref6=SA&ref7=

Sett till glasring, index och proportioner så ser det ut att stämma med angiven storlek 30mm. Inte mindre i alla fall? Eller kan det vara en 33:a? Vad tror ni om klockan?

//Rozzy
Gratis Rozzy till er! Men framförallt till frugan! Kul och riktigt helrätt val för henne!
 
Topp