• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rost på Omega Speedmaster från 2017

Viktor95

Breitling
Hej!

Jag märkte nyligen att jag har börjat få rost på min Omega Speedmaster. Klockan är från 2017 så känns konstigt att jag redan har problem med rost, jag har dock under det senaste året bott utomlands med högre luftfuktighet men vet inte om det kan vara orsaken?(se bifogad bild)

Är det någon som har liknande erfarenhet?
Vad gör man åt det? Cirka kostnad att åtgärda?

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • 5686FA37-FECA-41A5-94BC-4BC010E63827.jpeg
    5686FA37-FECA-41A5-94BC-4BC010E63827.jpeg
    58 KB · Visningar: 7

keroro

Rolex
2-Faktor
Säker på att det är rost och inte bara gunk? Är det någon rost på den andra pushern eller runt kronan?
 

Viktor95

Breitling
Nej det är bara på ena, ser ut som rost men samtidigt svårt att komma åt och försöka rengöra. Känns som det kan kosta en del att lämna in dock.
 

Viktor95

Breitling
Rengjorde med en tråd, verkar som det försvann så förhoppningsvis var det bara smuts. Återstår att se om det kommer tillbaka och om man får lämna in den för en check
 

Bilagor

  • F79A1904-07B8-4380-BC0D-DA377AFCEB40.jpeg
    F79A1904-07B8-4380-BC0D-DA377AFCEB40.jpeg
    335.5 KB · Visningar: 7

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Rengjorde med en tråd, verkar som det försvann så förhoppningsvis var det bara smuts. Återstår att se om det kommer tillbaka och om man får lämna in den för en check
Tvivlar på att det är rost. Smuts på klockor kan likna rost ibland men har aldrig hört om en modern klocka som fått rost.
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Såg lite för ljust ut för att vara rost. Konstigt ställe att rosta på också samt på en ny Omega?

Nej det är nånting annat.
 
Topp