• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rotade i fars klocklåda

Isodor

Audemars
Hittade dessa..

En gammal Seiko, Quartz , hade Genta ett finger i spelet ?


En bratte med underbar blå urtavla med nytt band.


En speedmaster årtal okänt
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    364.8 KB · Visningar: 801
  • image.jpg
    image.jpg
    364.3 KB · Visningar: 882
  • image.jpg
    image.jpg
    355.2 KB · Visningar: 668

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Brattens urtala var ju extremt vacker! Förövrigt är det där en av dem snyggaste reduced som finns, den gjordes även i gult har jag för mig!
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Rotade i fars klocklåda

Du har en far med god klocksmak! :)

Han vill inte sälja seikon?

skickat med telefonen.
 
Det var nog den första Breitling jag tyckte var RIKTIGT snygg :O

har haft ögonen på en liknande förr men hoppade av precis innan jag slog till för det klaffade inte helt..
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Rotade i fars klocklåda

Åh... Du är en lyckans ost! :)

skickat med telefonen.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Den röda speedyn tycker jag är riktigt läcker. Var själv mycket nära att slå på en sådan för ett år sedan.
Det är mycket riktigt en automatisk speedy reduced typ 38 eller 39mm. Fanns även i gult men även en blå variant.
Kom i en riktigt fräsig box bestående av 2 gocart däck. Bara på 90-talet mina vänner.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Go Bratte. Hade varit riktigt nice utan guldet också, då hade tavlan verkligen stått ut.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Seikon är en variant av den som Roger Moore bar i A view to a kill - världens första analoga Quartz chronograph. Finns i ett antal olika varianter - de mest kända är väl Bondklockan, alien-versionen (bars i filmen med stor fet tryckknapp på sidan) och RAF gen 1.

http://jamesbondwatchesblog.com/tag/h558/
 
Topp