• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Royal Steel Worldtimer! Årets första nyhet från oss på Sjöö Sandström!

TorNet

Panerai
2-Faktor
Har svårt att släppa det där med namnet - "worldtimer"? Klockan är ju inte en worldtimer, det är en GMT/dual time. Att skriva worldtimer på urtavlan är som att sätta ett V8-emblem på bakluckan till en bil med en rak 4:a under huven, eller som att säga att din före detta livvakt tjänar 120' i månaden när han egentligen bara tjänar 43'. Osant intygande alltså.
 

Apansson

Torpare
Lär bli grym på Nato! :)
giphy.gif

Klockan är grym, ska bli förbannat kul att klämma på den om en vecka.
 

Jaguaren

Omega
Riktigt fin, såg den först igår. Men.....
Som nybliven fritidsforskare och en två veckors resa till värmen bokad till hösten när frugan fyller 50 lär jag inte ha råd med dem på ett bra tag.

Ha det Blått !
 

Gaius

Omega
Är riktigt förtjust i denna klocka och har varit och kikat på den i verkligheten nu några gånger.
Före detta (nästan) självklara köp skulle jag dock vilja ha lite mer bakgrund till varför jag ska köpa just denna. Tycker modellen ser riktigt clean ut men det som förvånar mig är priset. 25k för denna underbara klocka? Känns väldigt lite i mina ögon. Hur är verket inne i klockan? Någon som kan hjälpa mig? Finns det någon nackdel enligt er som redan har den? Tacksam för svar.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Är riktigt förtjust i denna klocka och har varit och kikat på den i verkligheten nu några gånger.
Före detta (nästan) självklara köp skulle jag dock vilja ha lite mer bakgrund till varför jag ska köpa just denna. Tycker modellen ser riktigt clean ut men det som förvånar mig är priset. 25k för denna underbara klocka? Känns väldigt lite i mina ögon. Hur är verket inne i klockan? Någon som kan hjälpa mig? Finns det någon nackdel enligt er som redan har den? Tacksam för svar.
Jag är nöjd med min, har inget att klaga på. Möjligen att antireflexbehandlingen skulle kunna vart lite bättre. Det är mycket klocka för pengarna så ser inte varför du tvekar om du är intresserad av den. Köp skull jag säga.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Är riktigt förtjust i denna klocka och har varit och kikat på den i verkligheten nu några gånger.
Före detta (nästan) självklara köp skulle jag dock vilja ha lite mer bakgrund till varför jag ska köpa just denna. Tycker modellen ser riktigt clean ut men det som förvånar mig är priset. 25k för denna underbara klocka? Känns väldigt lite i mina ögon. Hur är verket inne i klockan? Någon som kan hjälpa mig? Finns det någon nackdel enligt er som redan har den? Tacksam för svar.
Riktigt fin klocka.
Rätt dåligt andrahansvärde så köper du en bättre begagnad finns några tusenlappar att spara. Har sett att det sålts några stycken här på Köp & Sälj sista tiden
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hoppas på landsort wordtime eller något på landsort i alle fall, tvivlar på att filmiljen tänker likadant men vi kan väl åka utomlands nästa år istället? :)
 
Topp