• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Royal Straps Officiella Nyhetstråd !!

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej Alla,

I höst kommer även en mindre Field Watch från Momentum Atlas.
Denna klocka mäter drygt 41mm med krona och är helt i Titanium samma som den större Cobalt.
Urverk som vanligt från Seiko gruppen, 5 års batteri. Byggd och Trycktestad i Canada 100 meter.
Antireflex härdat mineralglas, Superluminova och armband i 20mm Cordura. Pris 1400kr
Atlas Black.jpg
1M-SP00B6G.jpg


Atlas White.jpg
1M-SP00W6G.jpg


Tack för ordet / Mathias
 

barnefko

Omega
Hej
Den klockan kan jag faktiskt skriva en liten recension till:
Jag har haft en Atlas i ett år som beater nu och är egentligen rätt så nöjd. Själv äger jag den första versionen med svart tavla.

Klockan känns väldigt fint på handleden och det märks knappt att man har den på pga titanboetten. Själva titanboetten har klarat sig förvånansvärt bra efter ett års missbruk som beater. Kronan är skruvat, lika som baksidan vilket ger en vattentäthet upp till 100m. Jag har badat i havet, pool, sjön och duschat mm. Med den på handleden och det har aldrig vart ngn problem med den.
Stora nackdelen är dock mineralglaset som är lätt kuperat, vilket i sig ser fint ut men gör att jag efter ett år nu har en del repor i glaset. Momenten Atlas säljer samma klockan också med safiglasoption vilket jag i efterhand varmt kan rekommendera.
Inuti så ticker en hattori v32 från seiko. Verket går bra och batteriet håller i 5 år.

Tavlan är helt ok och tiden är lätt att läsa. Största minus och en riktig besvikelse var dock ljusmassan. Den syns knappt efter en hel dag i solen och 3 timmar i mörkret. Jag var faktisk så pass besviken på ljusmassan att jag köpte en kit på nätet och försökte mig på relume. Resultatet var katastrofalt men som beater räckte det ändå. Jag förstår bara inte hur man kan tillverka en militärinriktad klocka med annars riktig bra kvalité och sedan inte kunna ge den ordentlig ljusmassa?!?!
Om någon alltså funderar på att köpa, så är enbart full-lume versionen med vit tavla att rekommendera. Det sägs på WUS att den ljuset ordentligt.

Medföljande bandet tyckte jag var också kass, varför jag fort bytte mot en bonetto cinturini 317. Den ger klockan karaktär och passar perfekt.

Som sagt var jag inte alls nöjd med ljusmattan och även de relumade viasrane inte syntes särsk. bra på natten beställdes efter litet research nya visare från seiko(lumibrite is da sh...! ). Det visade sig nämligen att hattori v32 har visardimensioner på 1,10/0,65/0,19 vilket gör att seiko Quartz chronografvisare passar.
Eftersom samtliga har bättre Lume än momentums beställde jag ett par visare från en snda57 från monsterrob. Resultatet ser ni nedan, jag är i alla fall nöjd nu men kommer i framtiden ev. Byta glaset till safir om jag får tag i en...

Sammanfattningsvis:
The good:
- bra titanboett med skruvad krona
- fin tavla
- tillförlitlig quartzverk
- lätt att modda
The bad:
- dåligt ljusmassa på svarta modellen
- lätt repad mineralglas

Om klockan nu är värd pengan kann alla tycka olika om, det beror helt enkelt vad man betalar för den. Priserna varierar kraftig på nätet.

Här kommer några bilder, men var snäll nu och glöm inte att detta var första hemska relume-jobbet. ;-)
DSCF2119.JPG
DSCF2122.JPG
DSCF2123.JPG
DSCF2124.JPG
DSCF2125.JPG
DSCF2126.JPG
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tack för din Recension :)

Atlas klockorna kommer efter din recension vara med safirglas, priset kommer då bli ca 1600kr
Vad jag har fått som information är det bättre lysmassa på den svarta nu Superluminova grade A.
Annars lyser den med Hellume som en ficklampa :)

Vilket band hade du från början ? Dom Cordura band prover jag har känt på har varit mkt trevliga.

Tack för Ordet / Mathias
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej Alla,

Nu kör vi REA på utgående färger och modeller och endast för medlemmar på KS.
Här kan även varuprover och klockor som används för fotografering eller skyltning säljas ut.
Alltid halva priset och gratis frakt gäller. Dock ej retur om inte något skulle vara fel på varan såklart.
Här gäller Swish till företgets mobil 0704-945456 som betalning ej Faktura då detta kostar oss pengar.
Billigt för båda parter gäller här :) Ordinarie sortiment hittar du i Butikstråden bara klicka på Banner.
Ev frågor på PM helst inte i tråden Tack.

Denna tråd kommer att uppdateras så kolla gärna ofta / Mathias

https://klocksnack.se/threads/bonetto-cinturini-rea-mm-hos-royal-straps.30497/
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Vill inte vara gnällig, men en kommentar angående rean. Distansavtalslagen innebär 14 dagars ångerrätt för köparen, rea är, såvitt jag förstått, inget undantag. Jag förstår att det kan vara dyrt eller omständigt för företaget, men kände att jag ville informera eventuella köpare.

Visste jag inte men självklart kör vi på det :) tack för upplysningen / Mathias
 

hollow123

Rolex
Nyfiken fråga i all välmening. Hur går det med hemsidan? Du har ju ett antal produkter nu, enkel och överskådlig hemsida hade gjort saker och ting mycket enklare för oss potentiella kunder. Ist för att behöva hoppa mellan olika trådar osv.
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Nyfiken fråga i all välmening. Hur går det med hemsidan? Du har ju ett antal produkter nu, enkel och överskådlig hemsida hade gjort saker och ting mycket enklare för oss potentiella kunder. Ist för att behöva hoppa mellan olika trådar osv.

Jag vet :) Jag jobbar egentligen som Fotograf och Media Konsult åt andra företag, och klockorna är lite av ett hobbyföretag så jag har inte haft tid tyvärr..Hoppas att kunna fixa till detta så fort jag kan 2015.

/Mathias
 

Case

Panerai
Hej!

Jag tycker att Vortech verkar spännande (i allt utom namnet...) men den är ju rätt stor. Är 44mm inklusive krona? Finns det någon möjlighet att prova klockan i Stockholm? Jag brukar använda 38-41mm i vanliga fall och känner att jag måste testa innan eventuellt köp.

Mvh/G
 
Topp