• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rubber B gummiband

Petta

Omega
Kan de som har ett rubber B armband till sin rolex tala om gummibandet formar sig och blir mera runt och inte står rakt ut efter ett tag?

Eller kommer det alltid att stå "rakt ut" när man har det på armen?


Och är det några nackdelar med det?

Spricker gummit eller lossanar från viklåset ( i de fall man använder viklåset! ) ?
 

jabla

Sarlacc
Kan de som har ett rubber B armband till sin rolex tala om gummibandet formar sig och blir mera runt och inte står rakt ut efter ett tag?
Eller kommer det alltid att stå "rakt ut" när man har det på armen?
Och är det några nackdelar med det?
Spricker gummit eller lossanar från viklåset ( i de fall man använder viklåset! ) ?
Det formar sig och blir mjukare efter ett tags användning, har haft mitt röda i 1 1/2 år nu men märker ingen tendens till sprickor.
Har man smala armar (<17cm) kan viklåset hamna fel och då är det bättre att köpa ett med vanligt spänne.

YM_red_RB.jpg
 

Emil

Cartier
Har gummit med viklås till min 14060m, men har en bredd på 21,5cm och det ligger aldrig centrerat där jag vill ha det.
 

Petta

Omega
21,5 mm när det ska vara 20mm ???

Är du säker på att det är så brett som 21,5 mm?

Detta ska ju vara state of the art gummiband??

Är du alltså inte nöjd med bandet ?
 

Emil

Cartier
21,5 mm när det ska vara 20mm ???

Är du säker på att det är så brett som 21,5 mm?

Detta ska ju vara state of the art gummiband??

Är du alltså inte nöjd med bandet ?

Nej, alltså omkretsen runt handled är 21,5cm. Jag kan tycka att claspen inte ligger centrerat runt/i handled, detta kan bero på bandets längd tillsammans med storleken runt handled.
 

jabla

Sarlacc
Jag är nöjd med mina, har 3 stycken. Det är nog bra om man kan prova ett innan man bestämmer sig för viklås eller vanligt spänne. Stor skillnad på vilket Rolexlås man använder, de från dykklockorna är längre än de till övriga.
 

Petta

Omega
Jag tänkte ha det till den senaste varianten av daytona viklåset:)

Passar det till det låset?
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Jag är riktigt nöje med mitt RubberB som jag kört på min SubC. Kört det i drygt ett år utan några skador. Körde dock varianten utan viklås. Är det inte en klocka i guld tycker jag vanliga spännet är snyggast och matchar bra till en stål Rolex.
 
Topp