• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rubber B-Hjälp

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tjena !
Ska köpa ett Rubber B brunt till min daytona choklad. 116515, hört att man måste fixa ett hål och skära osv för att det ska passa? Stämmer det och någon som kan förklara hur man går tillväga?
Snart abstines, haft klockan 4 dagar men kan ej använda den för att bandet den säljs med sitter galet tajt... :-(
 

jabla

Sarlacc
Tjena !
Ska köpa ett Rubber B brunt till min daytona choklad. 116515, hört att man måste fixa ett hål och skära osv för att det ska passa? Stämmer det och någon som kan förklara hur man går tillväga?
Snart abstines, haft klockan 4 dagar men kan ej använda den för att bandet den säljs med sitter galet tajt... :-(
Du behöver inte göra något hål, bara skära av om den är för lång. Det är förberett en liten urfasning på de ställen man kan kapa och inget problem att göra snyggt med en vass kniv.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Vilka stjärnor det finns här inne. Alla förutom Chrisse:p Nu kan jag inte sova i natt heller... Jag drömmer om denna syn på mig själv hahahahah.. Stort tack för en sömnlös natt till :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Vilka stjärnor det finns här inne. Alla förutom Chrisse:p Nu kan jag inte sova i natt heller... Jag drömmer om denna syn på mig själv hahahahah.. Stort tack för en sömnlös natt till :)

Jag sover illa för att jag sålde min :(

RubberB är ruggigt snabba på leverans, beställ nu så har du det innan helgen
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Du måste även skära ut lite vid spännet.

image.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Skulle göra nästan vad som helst för att få ett Rubber B till Sky Dwellern, tyvärr mäter den 21/17mm annars tror jag man skulle kunna använda samma band...
bild.JPG


Kontakta RubberB och fråga om de har planer på att ta fram ett gummi till Sky Dweller. ;)
 

DrDre

Patek
Själva monteringen är inte svår. Man bara skär av ena änden så att man får önskad längd och sedan monterar man det som vilket band som helst. Vad du dock bör se upp med är längden på den ände som inte går att justera. Den bör/måste vara av sådan längd att claspen hamnar precis på undersidan av handleden. Om den delen av bandet är för långt så hamnar klaspen på sidan och då blir så obekvämt att knappt kan bära klockan. Så mät noga och tänk till lite innan du beställer.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Själva monteringen är inte svår. Man bara skär av ena änden så att man får önskad längd och sedan monterar man det som vilket band som helst. Vad du dock bör se upp med är längden på den ände som inte går att justera. Den bör/måste vara av sådan längd att claspen hamnar precis på undersidan av handleden. Om den delen av bandet är för långt så hamnar klaspen på sidan och då blir så obekvämt att knappt kan bära klockan. Så mät noga och tänk till lite innan du beställer.

Tack, men mät och tänk till? finns bara i en stl. Har beställt ett, men blir galen på ups varit här idag utan att ringa och inte lämnat det i boxfacket så nu har jag inget band... Kokar av ilska.. Tror dom att man ska sitta hemma en hel dag för att vänta på post eller? :banghead:
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Jag sover illa för att jag sålde min :(

RubberB är ruggigt snabba på leverans, beställ nu så har du det innan helgen

Rubber B JA, men satan vad jag hatar UPS, varit här utan att ringa, tror dom att man sitter hemma och inte har ett vanligt jobb eller? Nu vet ifaan hur jag ska få tag i det. Ska ringa dom direkt i morgon bitti. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Skakar av ilska just nu.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Rubber B JA, men satan vad jag hatar UPS, varit här utan att ringa, tror dom att man sitter hemma och inte har ett vanligt jobb eller? Nu vet ifaan hur jag ska få tag i det. Ska ringa dom direkt i morgon bitti. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Skakar av ilska just nu.
Ups och fedex är likadana... Kundservice ..... Njaaaa, knappast.
 

DrDre

Patek
Tack, men mät och tänk till? finns bara i en stl. Har beställt ett, men blir galen på ups varit här idag utan att ringa och inte lämnat det i boxfacket så nu har jag inget band... Kokar av ilska.. Tror dom att man ska sitta hemma en hel dag för att vänta på post eller? :banghead:

Nu när jag tittar på bilderna ovan, så ser det ut som man har en delvis annan konstruktion än det RubberB som jag har (till en Milgauss). Det finns hål på sidorna av bandet på båda band. Det antyder att man kan justera längden på båda delarna av bandet.

Tidigare var det så att man släppte först en variant och där klagade rätt många över att den delen som inte gick att justera var för lång, vilket ledde till att spännet hamnade lite snett. RubberB släppte då ytterligare en variant med kortare "fast del" och man kunde välja mellan två. Men detta var något år sedan och till en stålmodell. Det kan ha ändrat sig sedan dess och de kanske har en annan lösning för guldklockorna?
 

Petta

Omega
Rubber B JA, men satan vad jag hatar UPS, varit här utan att ringa, tror dom att man sitter hemma och inte har ett vanligt jobb eller? Nu vet ifaan hur jag ska få tag i det. Ska ringa dom direkt i morgon bitti. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Skakar av ilska just nu.

Hur fick du bandet från UPS då?

Fick du betala tull eller så då det kommer från USA?
 
Topp