• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RubberB på Daytona Rose

Hej,

Nu när sommaren kommer så blir det rätt tråkigt med läderband så jag bestämde mig för att köpa ett RubberB till min Daytona.

Gummimaterialet är utav riktigt hög kvalité och det känner man verkligen när man försöker slita och dra i det. Materialet är också väldigt skönt och lent vilket gör att klockan blir väldigt behaglig att ha på sig. Mycket skönare än lädret IMO. Gummit verkar vara hyffsat reptåligt och bör nog hålla sig i nyskick ett längre tag.

Den är väldigt fint designad och flyter bra ihop med designen på klockan. Man skulle kunna tro att den är tillverkad av Rolex.

När man köper gummit så kommer man behöva klippa och anpassa den efter klockans läderbandets längd, samt klippa en liten ögla men köper man gummit på Nymans så hjälper de till.

Jag är hittills väldigt nöjd med materialet, designen och känslan av att bära klockan. Jag skulle nästa vilja påstå att den är snyggare med gummiband, men det är en smaksak. Det kostar drygt 2500 kr så det är inget billigt armband, men med tanke på klockans pris så bör man inte snåla på armbandet.

20150514002050.jpg


20150514002050 (1).jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ser bra ut! 116515 passar helt klart bäst på RubberB.
Har för mig att Chrisse har bra bilder på sin gamla med brunt RubberB, grymt snyggt.
 

Wemb

Cartier
Riktigt läckert!

För en novis som mig - Sitter ändlänkarna kvar?
De Rubber B som jag på Sub går ju hela vägen till boetten.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
I mitt tycke passar RubberB enbart till just denna klocka, snyggt! Ser ut som skräp på alla övriga.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Riktigt snyggt! Tycker att 116515ln borde komma på gummi från fabrik, mycket snyggare än läderarmbandet.
 

kay75

Omega
Hej,

Nu när sommaren kommer så blir det rätt tråkigt med läderband så jag bestämde mig för att köpa ett RubberB till min Daytona.

Gummimaterialet är utav riktigt hög kvalité och det känner man verkligen när man försöker slita och dra i det. Materialet är också väldigt skönt och lent vilket gör att klockan blir väldigt behaglig att ha på sig. Mycket skönare än lädret IMO. Gummit verkar vara hyffsat reptåligt och bör nog hålla sig i nyskick ett längre tag.

Den är väldigt fint designad och flyter bra ihop med designen på klockan. Man skulle kunna tro att den är tillverkad av Rolex.

När man köper gummit så kommer man behöva klippa och anpassa den efter klockans läderbandets längd, samt klippa en liten ögla men köper man gummit på Nymans så hjälper de till.

Jag är hittills väldigt nöjd med materialet, designen och känslan av att bära klockan. Jag skulle nästa vilja påstå att den är snyggare med gummiband, men det är en smaksak. Det kostar drygt 2500 kr så det är inget billigt armband, men med tanke på klockans pris så bör man inte snåla på armbandet.

20150514002050.jpg


20150514002050 (1).jpg
så sjukt snygg och elegant!
 

El_Piloto

Breitling
Till er som har använt bandet, upplever ni att det blir mer svettigt/fuktigt runt handleden jämfört med läder-/stålarmband?
 
Topp