• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rubiks kub

Pawwen

Basic
2-Faktor
Har norpat barnens Rubiks kub och gett mig attans på att lära mig lösa den. Nu efter många vändor kan jag äntligen lösa kuben flytande. Grymt nöjd! Trodde inte att det skulle vara möjligt att lära sig.
Jag är givetvis ödmjuk inför värdsrekordet från 2016 helt otroliga 4,73 sekunder. Se film här:
Här kommer mitt försök på en standard 3x3 kub.
2017-03-21 18.51.32.jpg
och slutresultatet:
2017-03-21 18.52.30.jpg

2 minuter, 30 sekunder & 45 hundradelar enligt min Bulova Moonwatch! Så finns det några kubers här som jag kan utmana :cool:

Hade en period på några månader när jag var jäkligt snabb på logaritmerna, men rörde inte en kub på ett år och efter det var jag helt blank. Kom inte ihåg en enda. Bra jobbat!

Åh shit! Värsta savanten. Är du sådan att du ser hur du ska lösa den eller går du efter ett visst mönster?

Btra jobbat där!
Själv har jag inte testat kuben på minst 25 år. Men det står någon i nostalgiskåpet och pryder sin plats. Får kanske ta fram och börja träna. :)

Har norpat barnens Rubiks kub och gett mig attans på att lära mig lösa den. Nu efter många vändor kan jag äntligen lösa kuben flytande. Grymt nöjd! Trodde inte att det skulle vara möjligt att lära sig.
Jag är givetvis ödmjuk inför värdsrekordet från 2016 helt otroliga 4,73 sekunder. Se film här:
Här kommer mitt försök på en standard 3x3 kub.
2017-03-21 18.51.32.jpg
och slutresultatet:
2017-03-21 18.52.30.jpg

2 minuter, 30 sekunder & 45 hundradelar enligt min Bulova Moonwatch! Så finns det några kubers här som jag kan utmana :cool:
Snyggt klockat med Bulovan! Jag har nog glömt bort sista lagret, men låg väl på runt 2-3 minuter. Man måste ha lite tur för att ta personbästa.

Kul, och bra tid!
Jag läste in mig på lösningen någon gång under förra seklet och körde då en hel del. Det visade sig vara väl värda timmar, för i julas fick Jr en kub av mina svärföräldrar. Den initialt klentroget spefulla omgivningen blev ändå motvilligt imponerad när jag litet otippat lyckades lösa kuben. Så... köp en kub och träna, för man vet aldrig när det visar sig vara värdefullt att kunna :cigar:
#zauberwürfelzeitmesser
Fil 2017-03-22 00 44 34.jpeg

Tillbaka
Topp