• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Runt 3000 spänn, present, snabba bud!

demondave

Rolex
En polare fyller år och har tagit examen, det ska firas. Vi skramlar och når en budget på runt 3000:-, en tänkbar idé är en klocka.

Sportig, sjukt stilmedveten med vissa hipstertendenser, diggar Saab och Ducati. Mer jeans än dressat. Ingenjör inom energi. Enda kända klockinnehavet är en Saab-klocka med batteritorsk.

image.jpg


Vad hittar vi då? Helst nytt och med rimlig leveranstid, inte ens två veckor till festen. Automat vore kul.
 

almeyero

Panerai
Lite över budgeten (Ca 4000 kr) men jag rekommenderar en Tissot PRS516 Automatic. Har haft min nästan dagligen i ett par år nu och är supernöjd.

Bild snodd från Klockia då minnet är fullt på telefonen så jag inte kan ta bild på min..

image_2367.jpg
 

demondave

Rolex
Kör han Ducati så köp en framskärm i kolfiber till hans hoj. Då kommer han bli glad på riktigt.

Hade varit grymt kul att glida in på skivan med en framskärm till en Ducce i näven :D Tyvärr är han mellan hojjar nu.

Lagt en beställning på Seikon nu, hoppas bara Royal Mail är snabba (och att han inte lurkar här)
Kollade mycket bilder på nätet, tror att den blir helrätt. Fan, blev nästan sugen själv!
Är kvalitetskänslan rätt är den klockan mycket pang för pengarna, riktigt snygg.

Blev en amazon-beställning från UK, ser ut som att den är hemma för under 1900:- fraktat och klart. Då ger budgeten utrymme för några flaskor sprit för att smörja skivan också.

Kollade uret.se, anger 5-10 arbetsdagar i webshopen. Dubbelkollade leveranstiden, fick besked om 2-4 veckor. Kasst, känns inte riktigt okej med lock och pock i webshopen och helt andra besked vi kontroll. Det är ju ingen high end Patek, direkt.
 

UNO

Panerai
En polare fyller år och har tagit examen, det ska firas. Vi skramlar och når en budget på runt 3000:-, en tänkbar idé är en klocka.

Sportig, sjukt stilmedveten med vissa hipstertendenser, diggar Saab och Ducati. Mer jeans än dressat. Ingenjör

Mitt bästa tips som varit succé flera ggr;
Manligt syskrin.
Rimova kolfiber nessesär med vit & svart KNAPPTRÅD, sax, sprättare,säkerhetsnål, synålar, påträdare, lite udda skjortknappar.

Räcker hela livet !
 
Topp