• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rusha eller passa?

mouqvist

Rolex
Som ni har läst så funderar jag på en dykare.
Jag har fått ett erbjudande på en ny och oanvänd Omega SMP Quartz (svarta modellen, 41mm) som har legat något år.
Priset skulle bli 15000:- och jag undrar om klockan är värd dessa pengar. Vilket pris såldes dessa för när de fortfarande gick att få tag på? Som jag förstår tillverkas den inte längre med quartz-verk, är det nåt att satsa på?
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Som ni har läst så funderar jag på en dykare.
Jag har fått ett erbjudande på en ny och oanvänd Omega SMP Quartz (svarta modellen, 41mm) som har legat något år.
Priset skulle bli 15000:- och jag undrar om klockan är värd dessa pengar. Vilket pris såldes dessa för när de fortfarande gick att få tag på? Som jag förstår tillverkas den inte längre med quartz-verk, är det nåt att satsa på?

Jag sålde min SMP Quartz (också svart) för strax över 10k och jag tror det är där någonstans de brukar ligga. De kostade väl ca 17 när de var nya och fortfarande tillverkades?
 

Daniel J

Omega
17200 var listpriset.

Några tusingar till så får du en automat idtället.

Quartz är inte fel jag har en likadan själv men det är något speciellt med mekaniskt urverk.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Sålde min blåa för 8.500, fanns en på uret förra veckan för 11 000, så ja 15000 är lite att ta i.
 

Daniel J

Omega
Nu jämför ni päron och äpplen!

Klockan för 15000kr var alltså ny. Att då sitta och jämföra med begagnat haltar.

En ny kommer alltid att vara dyrare än en använd...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu jämför ni päron och äpplen!

Klockan för 15000kr var alltså ny. Att då sitta och jämföra med begagnat haltar.

En ny kommer alltid att vara dyrare än en använd...

Vill du verkligen spendera 15k på en "ny" batteridriven Omega Seamaster som har legat i någons byrålåda i ett år? Då är det ju bara att köra. ;)
 

Daniel J

Omega
Vill du verkligen spendera 15k på en "ny" batteridriven Omega Seamaster som har legat i någons byrålåda i ett år? Då är det ju bara att köra. ;)

Nä, men jag skulle inte betala 15000 kr för någons begagnade automat heller.

Jag handlar i princip uteslutande nytt då jag helt enkelt inte vill ha något någon annan använt.

Min 1,5år gamla använda SMP Quartz anser jag är värd typ 7000-9000kr.

Jag skulle själv inte betala mer än typ 500kr :)

MEN nu pratar vi oanvänd klocka och då närmar man sig nypris.
15000kr nytt är ett väldigt trevligt instegspris hos Omega.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
"MEN nu pratar vi oanvänd klocka och då närmar man sig nypris.
15000kr nytt är ett väldigt trevligt instegspris hos Omega."

Det finns en anledning till att Omega plockat bort den ur sortimentet.

Dvs. inte trevligt alls.
 

McGyver

Rolex
My 2 cents.....

Pass!

Om du gillar Omegan, så håller jag med de ovan - letat efter en begagnad automatisk istället! (om du inte tvunget måste ha en ny)
 

Yesper

Omega
Lånar tråden lite, En seamaster 300m co-axial, 4-5 år gammal i nästan nyskick(Dvs inga hack eller djupa repor), komplett med box papper och kvitto, vad skulle ni säga att smärtgränsen för en sån går?
 
Topp