• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rysk arméklocka..

Jonaz89

Breitling
Hej!
Är ny här så var lite snäll :)

Har en rysk arméklocka, vars framsida innehar 2 st bilder, en på ett jetplan och en på ett hangarfartyg.
Även en text som min ryske vän översatt till "Officers watch".

Baksidan innehar texten "waterproof".
Texterna är såklart på ryska.

Vad kan den ha för ursprung och finns det något värde i denna klocka?
Har använt mig av diverse sökmotorer men ej lyckats hitta någon information om denna klocka.

Är ju som sagt ny här så jag undrar lite om någon även kan ge förslag på vart man kan värdera klockor och sånt? :)

Tack på förhand!!!
/Jonas


IMAG0419.jpg

IMAG0425.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hej!
Är ny här så var lite snäll :)

Har en rysk arméklocka, vars framsida innehar 2 st bilder, en på ett jetplan och en på ett hangarfartyg.
Även en text som min ryske vän översatt till "Officers watch".

Baksidan innehar texten "waterproof".
Texterna är såklart på ryska.

Vad kan den ha för ursprung och finns det något värde i denna klocka?
Har använt mig av diverse sökmotorer men ej lyckats hitta någon information om denna klocka.

Är ju som sagt ny här så jag undrar lite om någon även kan ge förslag på vart man kan värdera klockor och sånt? :)

Tack på förhand!!!
/Jonas


IMAG0419.jpg

IMAG0425.jpg


Som Thomas Eriksson skriver är det en Komandirskie (Vostok) från slutet av 90-talet!
Det ekonomiska värdet är några hundra! Det kallas för stora måsen, för att boettlocket har en stor fågel längst upp till vänster. Tidigare Vostok av liknande modell har en mindre mås på locket!
 
Topp