• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rysk?

gas54

Basic
Vad är detta för klocka? Rysk? Värde? 90-tal?
F81CE271-927C-4317-A75E-ACFA49C39BAF.jpeg

Nä, det ser inte alls ut som ryska. Skulle tippa på grekiska och ser ut som en generisk souvenirklocka värd ca 1 miljon sandkorn.

En snabb googling gör att man kan gissa sig till att det är ett kaliber 3133 i klockan.

Screenshot_20211229_194454.jpg

Tror dock den här säljarens pris är lite optimistiskt.

• Wow
Reactions: v0n
En snabb googling gör att man kan gissa sig till att det är ett kaliber 3133 i klockan.

Screenshot_20211229_194454.jpg

Tror dock den här säljarens pris är lite optimistiskt.
"Noaet" 😂 Det där är en Poljot men skitsamma. Jag kan vare sig grekiska eller kyrilliska så chansade hej vilt.
Grabbarna i rysstråden köper lådvis med sånt här för typ ingenting, mekanisk kronograf eller ej så står jag dock fast vid min värdering.

"Noaet" 😂 Det där är en Poljot men skitsamma. Jag kan vare sig grekiska eller kyrilliska så chansade hej vilt.
Grabbarna i rysstråden köper lådvis med sånt här för typ ingenting, mekanisk kronograf eller ej så står jag dock fast vid min värdering.

😂
Poljot 3133 är ju ett gediget och trevligt verk.
Har haft en del klockor med det, och också förlagan Valjoux 7733.
Tunt och lagom stort för 38-40 mm boetter ger snyggt placerade subdails särskild jämförd med tragiskt tjocka 7750.
Designen på klockorna de är monterade i är ju varierande dock :) Finns både högt och lågt måste jag medge
Tycker du borde köpa en låda och testa 😘

Vad är värdet på en sådan, som en näve sand?
Inte en aning? Någon tusenlapp skulle jag gissa om den är i skapligt mekaniskt skick men som sagt värdering av Poljot är inte min kopp :)
Edit: Hittade något liknande här:

Inte en aning? Någon tusenlapp skulle jag gissa om den är i skapligt mekaniskt skick men som sagt värdering av Poljot är inte min kopp :)
Edit: Hittade något liknande här:
Tjusigt som vanligt! Nu bör TS bli nöjd och vi lärde oss alla något nytt idag (läs, jag) Kul 😊

😂
Poljot 3133 är ju ett gediget och trevligt verk.
Har haft en del klockor med det, och också förlagan Valjoux 7733.
Tunt och lagom stort för 38-40 mm boetter ger snyggt placerade subdails särskild jämförd med tragiskt tjocka 7750.
Designen på klockorna de är monterade i är ju varierande dock :) Finns både högt och lågt måste jag medge
Tycker du borde köpa en låda och testa 😘

Vad är detta för klocka? Rysk? Värde? 90-tal?
F81CE271-927C-4317-A75E-ACFA49C39BAF.jpeg
Jo, det där är en ryss. En Poljot, från Moskva.
Vapnet på urtavlan är motsvarande vår St Göran och draken.
Boetten är mässing med nå't slags överdrag och brukar bli lite skamfilat med flitigt användande och så ska ju vintage se ut.
Urverket är en kronograf från Poljot. Caliber 3133. Urverket härstammar från Schweiziska Valjoux 7734. Poljot köpte patent och maskiner från Valjoux när urverket skulle utrangeras där. Modifierade urverket så att den har en snabbare gångfrekvens t.ex.

• Like
Reactions: Beo
Tillbaka
Topp