Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det står 23 kamhr och verkar vara en mekanisk kronograf? Vet inte vad en miljon sandkorn är värda men om det är en mekanisk kronograf så tror jag den i alla fall är värd 1000-1500. Hade också gissat på rysk.Vad är detta för klocka? Rysk? Värde? 90-tal?![]()
Tror du?Nä, det ser inte alls ut som ryska. Skulle tippa på grekiska och ser ut som en generisk souvenirklocka värd ca 1 miljon sandkorn.
1 000 000 sandkorn = USD 275En snabb googling gör att man kan gissa sig till att det är ett kaliber 3133 i klockan.
![]()
Tror dock den här säljarens pris är lite optimistiskt.
Dyr sand, en liter sand innehåller ungefär 64 miljoner sandkorn.1 000 000 sandkorn = USD 275
Visste du inte det?![]()
Sån där vit sand från Maldiverna; räknar man in flygbiljett + att man ska muta någon så att man kan ta med sig sanden så landar man ungefär där…Dyr sand, en liter sand innehåller ungefär 64 miljoner sandkorn.![]()
"Noaet"En snabb googling gör att man kan gissa sig till att det är ett kaliber 3133 i klockan.
![]()
Tror dock den här säljarens pris är lite optimistiskt.
Tänkte nog mer på klockan i trådstarten men nu lämnar jag det här, rena grekiskan juПолёт = Poljot
Ja nog är det 3133 men automtisk har aldrig 3133 varit..
![]()
![]()
Hahaha! Jaha!! Ja det är en Poljot 3133 det med så same, same!! Bara lite annan boett och urtavlaTänkte nog mer på klockan i trådstarten men nu lämnar jag det här, rena grekiskan ju![]()
"Noaet"Det där är en Poljot men skitsamma. Jag kan vare sig grekiska eller kyrilliska så chansade hej vilt.
Grabbarna i rysstråden köper lådvis med sånt här för typ ingenting, mekanisk kronograf eller ej så står jag dock fast vid min värdering.
Ja det är alltså en Poljot med 3133 verk.Vad är detta för klocka? Rysk? Värde? 90-tal?![]()
Vad är värdet på en sådan, som en näve sand?Ja det är alltså en Poljot med 3133 verk.
Urtavlan pryds av Moskvas vapen
Полёт = Poljot
хронограф = Kronograf
![]()
![]()
Moscow - Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas
ms.wikipedia.org
Inte en aning? Någon tusenlapp skulle jag gissa om den är i skapligt mekaniskt skick men som sagt värdering av Poljot är inte min koppVad är värdet på en sådan, som en näve sand?
Tjusigt som vanligt! Nu bör TS bli nöjd och vi lärde oss alla något nytt idag (läs, jag) KulInte en aning? Någon tusenlapp skulle jag gissa om den är i skapligt mekaniskt skick men som sagt värdering av Poljot är inte min kopp
Edit: Hittade något liknande här:
![]()
Watch Chronograph Poljot 3133 Russia Coat of arms of Moscow Numbered Limits | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Watch Chronograph Poljot 3133 Russia Coat of arms of Moscow Numbered Limits at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Så ser baksidan ut.Säkert en 3133a i den där. Rysk, självklart ser man ju på texten! Hur ser baksidan ut?
Poljot 3133 är ju ett gediget och trevligt verk.
Har haft en del klockor med det, och också förlagan Valjoux 7733.
Tunt och lagom stort för 38-40 mm boetter ger snyggt placerade subdails särskild jämförd med tragiskt tjocka 7750.
Designen på klockorna de är monterade i är ju varierande dockFinns både högt och lågt måste jag medge
Tycker du borde köpa en låda och testa![]()
Jo, det där är en ryss. En Poljot, från Moskva.Vad är detta för klocka? Rysk? Värde? 90-tal?![]()