Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig tavla på den där, inte sett förut
Grymt, kul med bilder och jäkligt skoj att dottern tingade enJa, tack igen!
De andra tre som jag fick är dessa:
![]()
Chaika:n längst upp till vänster fungerar och efter rengöring av länken kan man numera röra länkarna (satt en del gammalt gojs emellan). Dottern var faktiskt intresserad av denna, så länken skall kortas.
Zaria:n till höger fungerar också, och fick ta över bandet som satt på Luch:en.
Luch:en, längst ner står still, behöver service. Jag har en likadan sedan tidigare som också står still (har jag för mig).
Kul med lite rysk choklad med!
Nyckeln till Moskva fick en liten snabbservice igår.
Verket hoppade igång, men stannade efter ett tag, en av bussningarna samt tappen på axeln i den bussningen verkar vara slitet, får se när jag kan hitta reservdelar.
Tvättade hela verket som det var med tandpetare och tandborste i bensin.
![]()
Balansen är loss för att kunna oljas.
![]()
Svårt och se, men bussningen (juvelen i mässing) mitt i bild är sliten och axelntappen borde synas bättre (hålet är inte runt längre), längst till höger ser man en annan axeltapp sticka upp. Slitet, som sagt. Funderar på om man kan jämna till hålet med mitt stakning set. Kanske...
![]()
Bra fångat, den där är riktigt intressant. Har du någon bild på urverket?En civil Sturmanskie från ca. 1980 kom i posten idag.
Glad Påsk allihopa!
![]()
Den är väldigt läcker. En civil, kromad mässingsboett.Bra fångat, den där är riktigt intressant. Har du någon bild på urverket?
Nice! Jag får det till att urverket är från ca 1981-1982, dvs från strax efter att Poljot-stämpeln hade flyttat ner från den första platsen, på kronograf-bryggan till bredvid balanshjulet.En civil Sturmanskie från ca. 1980 kom i posten idag.
Glad Påsk allihopa!
![]()
![]()
Intressant och snygg urtavla!Dagens. Servad igår.
![]()
Jag har sprungit på denna. Jag minns vagt, ev i vår tråd, att det har nämnts att det har funnits Poljot-märkta OKEAH-klockor. Någon som vet mer? Denna ska enligt inskriptionen på baklocket vara från 1976.
![]()
Köööp! Fett ovanlig! Det finns fyra kända exemplar av Okeah med den urtavlan. Den gjordes förmodligen parallellt med de första upplagorna Okeah eller strax innan.Jag har sprungit på denna. Jag minns vagt, ev i vår tråd, att det har nämnts att det har funnits Poljot-märkta OKEAH-klockor. Någon som vet mer? Denna ska enligt inskriptionen på baklocket vara från 1976.
![]()
Jo, men jag fick just veta att denna klocka heller inte är till salu...Köööp! Fett ovanlig! Det finns fyra kända exemplar av Okeah med den urtavlan. Den gjordes förmodligen parallellt med de första upplagorna Okeah eller strax innan.
Hoppsan! Mitt hjärta hoppade till.Jo, men jag fick just veta att denna klocka heller inte är till salu...![]()
Beklagar och ja den är riktigt trevlig,har inte sett den modellen förut.Vi hittade en ryss i mormors smyckeskrin när vi rensade efter hon gick bort. Den är rätt frän ändå!
![]()
![]()
Vi hittade en ryss i mormors smyckeskrin när vi rensade efter hon gick bort. Den är rätt frän ändå!
![]()
![]()
Kedjan tror jag tyvärr är borta. Den där stenen vet jag inget om heller.Beklagar.
Fin klocka, borde sitta ett Zaria 2009b urverk i.
Hittade du även en kedja till?
Ibland har dessa även en sten i locket (som jag tror är i plast).
Kedjan tror jag tyvärr är borta. Den där stenen vet jag inget om heller.
Tack för bra info!Ah, det är vissa som har en sten, denna modellen har det inte.