• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Nej, jag har haft exakt samma fundering kring detta. Cool oavsett! Om någon hittar en KGB-tavla från Soviettiden skulle det vara kul att få se en bild... :)

Fick googla lite.

Verkar som de fanns tidigare, frågan är dock vem som bar dom, kanske var de inte så vanliga???

1980 enligt https://sovietaly.it/generalskie-vostok-восток-чистополь-sovietaly/
buran-vostok-kgb-automatic-black-dial-cccp-russian-watch-sovietaly-front.jpg

Finns även äldre!
russian-military-kgb-watch-1940s_360_a9531040dcebcf838dc3b6c35048c2be.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon på er vänner och glad ryssfredag, som denna dag firas diskret med nyanländ "Goroda"! Tyvärr med den senare tavlan/loggan, men verkar å andra sidan vara helt original. Tavlan brukar ju vara denna klockas akilleshäl, men i detta fall ser den mest lite solblekt ut.
Vän av ordning kanske frågar sig varför det ligger en bild på en elefant i bakgrunden, men det är faktiskt relaterat till klockköpet. Killen i Ukraina jag köpte klockan av (jag antar lite fördomsfullt att det är just killar i Ukraina som säljer klockor, men det kan jag ju naturligtvis inte veta) var lite extra kreativ och angav på paketet att innehållet var "Souvenir/gåva". Förmodligen för att inte fejka detta till 100% gjorde han sig även besväret att omsorgsfullt packa med ett vykort från Soviettiden (står 1973 tryckt på baksidan)! ❤😄
20201204_075244.jpg

(Jag håller nu på och lär mig veckodagarna på ryska... 🙂)

Edit: Jag kan tillägga att knepet med vykortet tycks ha fungerat, eftersom jag verkar ha sluppit betala tull :D
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Här är min samling ryssar.

20201204_143821.jpg


Klockan längst ut till höger är en Raketa Ufo, som jag använt som reservdelsklocka, har dock ett urverk till så jag kan nog få ihop en fungerande av den också (om än med välsigt sliten tavla och boett).

Lär bli fler ryssar!

Trevlig helg!
 

MAz_666

Rolex
Här är min samling ryssar.

20201204_143821.jpg


Klockan längst ut till höger är en Raketa Ufo, som jag använt som reservdelsklocka, har dock ett urverk till så jag kan nog få ihop en fungerande av den också (om än med välsigt sliten tavla och boett).

Lär bli fler ryssar!

Trevlig helg!
Bundbandet på trean från vänster är riktigt badass!!!
 

Sovietaly

Breitling
Ho dovuto fare un po' google.

Sembra che esistessero prima, la domanda è, tuttavia, chi li indossava, forse non erano così comuni???

1980 con https://sovietaly.it/generalskie-vostok-восток-чистополь-sovietaly/
buran-vostok-kgb-automatic-black-dial-cccp-russian-watch-sovietaly-front.jpg

Disponibile anche più vecchio!
russian-military-kgb-watch-1940s_360_a9531040dcebcf838dc3b6c35048c2be.jpg
Hi, the Vostok KGB was made for the German and Italian market. The KGB logo was printed after the production of the Vostok with the black dial (like many other Raketa and Vostok for the Italian market). At that time any Soviet object was fashionable.

82702581_10221010213875192_9038983172372561920_n.jpg
82825845_10221010216155249_2153566077605380096_n(1).jpg
 
Senast ändrad:

Sovietaly

Breitling
Qualcuno con esperienza in un piccolo gioco come questo? Visto come questo Kivorskie Sputnik a intervalli regolari a Tradera e altrove. Ho capito che la lancette dei secondi è un po 'speciale e molti che ho visto hanno scambiato o danneggiato le mani. C'è qualcos'altro da tenere d'occhio?
VR1F9i.jpg
Beautiful reissue of a famous Soviet watch made by Vostok in the late 1980s. These two models, the white and the black, were also intended especially for the Italian market. Very nice. On the back there should be the dome of the basilica.
IMG_20201205_001552.jpg
 
Senast ändrad:

Sovietaly

Breitling
Qualcuno sa qualcosa di questo marchio russo??? Ho guardato Instagram, ma Google non mi ha dato molta risposta.
Screenshot_20201118_200139.jpg
As written on the back of the Vremia Russian caliber watch, Italian design and Swiss construction. Well made.

 
Senast ändrad:
Topp