• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Du menar den här?
a83.jpg_l.jpg

Den var "skum". Urtavlan som saknar den "röda stjärnan". Komandirskie-visare och Komandirskie-urtavla. Manuellt urverk. Siffrorna på urtavlan liknade inte de man brukar se på de där urtavlorna. Nu kanske nå'n blir upprörd men jag plockade faktiskt ur hela urverket med urtavla och allt och "ploppade i" ett automatiskt 2416b-urverk med Scuba dude-urtavla. Lugn nu, ingenting slängs härhemma. Det kan åtrställas på 30 minuter. U-båten med det manuella urverket är sparat.
Just nu sitter den här Scuban på hedersplatsen.
IMG_20210729_095053.jpg

Sen tidigare har jag en annan Titan med den här urtavlan:
ef1.jpg_l.jpg

Det är inte direkt en dublett men det känns som att jag har en titan-boett för mycket i min samling. Kommer det ett bra bud kanske jag släpper den nedre titan:en?

Vad är ett bra bud?
 

Vostok

Audemars
Du menar den här?
a83.jpg_l.jpg

Den var "skum". Urtavlan som saknar den "röda stjärnan". Komandirskie-visare och Komandirskie-urtavla. Manuellt urverk. Siffrorna på urtavlan liknade inte de man brukar se på de där urtavlorna. Nu kanske nå'n blir upprörd men jag plockade faktiskt ur hela urverket med urtavla och allt och "ploppade i" ett automatiskt 2416b-urverk med Scuba dude-urtavla. Lugn nu, ingenting slängs härhemma. Det kan åtrställas på 30 minuter. U-båten med det manuella urverket är sparat.
Just nu sitter den här Scuban på hedersplatsen.
IMG_20210729_095053.jpg

Sen tidigare har jag en annan Titan med den här urtavlan:
ef1.jpg_l.jpg

Det är inte direkt en dublett men det känns som att jag har en titan-boett för mycket i min samling. Kommer det ett bra bud kanske jag släpper den nedre titan:en?
Japp det var den jag menade!! Jäkligt ovanlig urtavla som troligen bara gjorts i några få titaner :)
Konsten att göra om en ovanlig klocka till två franken ;) Hahahahaha!!
Jag har tre titan vostok... Man kan inte ha för många ;)
 

Samlarn

Rolex
Kul grej hände här precis, med anledning av alla paket som skickas hit och dit. Jag beställde lite elektronik från China i förrförra veckan. Det kom hit i förrigår. Jag var inte hemma och kunde ta emot paketet. Jag ändrade leveransdagen till idag. Nu ringde säljaren från Kina och undrade om jag var hemma. Fem minuter senare ringde budet och sa att han stod på min gata.
En del ba!!
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Är det nån som är duktig på Vostok urverk? Jag har bytt balansen inklusive brygga på mitt sommarprojekt och den går utmärkt tills jag drar åt bryggskruven då slutar balansen att röra sig som om den blir fastklämd. Har nån tips om vad jag har missat?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    346.7 KB · Visningar: 3

Vostok

Audemars
Är det nån som är duktig på Vostok urverk? Jag har bytt balansen inklusive brygga på mitt sommarprojekt och den går utmärkt tills jag drar åt bryggskruven då slutar balansen att röra sig som om den blir fastklämd. Har nån tips om vad jag har missat?
Shims brickan kanske om det låg någon där? Bytte du till en ny balans som va till för 2416b??

1627553987860.png
 

Samlarn

Rolex
Jag köpte på mig flera Scuba dudes när jag började samla på ryska klockor för många år sen. Det är en av dem som har agerat "donator" när jag flyttade på ubåts-tavlan. Ubåts-tavlan med urverk åkte ner i dudens neptuneboett för förvaring medan duden hamnade i finrummet.
Här är den:
IMG_20210729_121845.jpg

Stämpeln med ursprungsland saknas på urtavlan och det rimmar kanske med att den röda stjärnan saknas?
 

Vostok

Audemars
Jag köpte på mig flera Scuba dudes när jag började samla på ryska klockor för många år sen. Det är en av dem som har agerat "donator" när jag flyttade på ubåts-tavlan. Ubåts-tavlan med urverk åkte ner i dudens neptuneboett för förvaring medan duden hamnade i finrummet.
Här är den:
IMG_20210729_121845.jpg

Stämpeln med ursprungsland saknas på urtavlan och det rimmar kanske med att den röda stjärnan saknas?
As-läcker!! även att den saknar ankaret kl:6 och ej har något datumhål.. Jäkla udda urtavla :)
 

Samlarn

Rolex
Du har väl en ovanligare titan med ubåten på? Jag har bara sett en till likadan så den är nog jäkligt ovanlig med den udda urtavlan :)
Kan det vara så att den du sett tidigare är samma klocka som min? Jag köpte min ifrån Frankrike för många år sen. En ren chansning då, eftersom visarna stod helt fel - i förhållande till varandra - i annonsen. Felet var enkelt åtgärdat när klockan kom hem.
IMG_20210729_121845.jpg
 

Vostok

Audemars
Kan det vara så att den du sett tidigare är samma klocka som min? Jag köpte min ifrån Frankrike för många år sen. En ren chansning då, eftersom visarna stod helt fel - i förhållande till varandra - i annonsen. Felet var enkelt åtgärdat när klockan kom hem.
IMG_20210729_121845.jpg
Jag såg den ej i en annons utan det va någon som hade två titaner (en scuba och en ubåt) på bild men jag hittar tyvärr ej bilden nu... Dock har jag för mig att det va amphibia pilvisare på den jag såg så nästan säker på att det ej är samma :)
Hittar jag reda på den igen så ska jag lägga upp den :)
 

Vostok

Audemars
Senast ändrad:
Topp