• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
Bjuder på en bild från sisådär en vecka sedan. Får ni tag på en Sturmanskie Strela 3133 så KÖP! :D

1649454573119.png


Precis klickat hem min första schweiziska nu... känner mig som en svikare, haha.
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Undertecknad har en afton i återhållsamhetens tecken. Ty morgondagens kalas kommer kräva sin tribut. De yngre förmågorna kör igång med barrunda klockan 14.00 som uppvärmning. Undertecknad ämnar hålla sig till 17.00 innan Jolly Roger hissas och vi går för fulla segel till småtimmarna. Det är dock ett sådant tillfälle då fickur är kutym. Men den svarta Kirovan kan jag nog ta också. 🤔 :hungry:

Vi förväntar oss några härliga grosshandlar-inlägg imorgon :hungry: :hungry: @Utvisaren
 
  • Love
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Bjuder på en bild från sisådär en vecka sedan. Får ni tag på en Sturmanskie Strela 3133 så KÖP! :D

1649454573119.png


Precis klickat hem min första schweiziska nu... känner mig som en svikare, haha.

Jag har en bunt olika andra klockor förutom ryska, t.ex. svenska, schweiziska, indiska, engelska, amerikanska m.m. (de flesta köptes innan ryssarna). Köpte min första Omega i veckan.

Använder fortfarande mina ryska ur mest. Skall väl sälja av lite av de andra är tanken, men är kass på o flippa! 😇

Grymm Strela!!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Bund, bundare, bundast, jag är som vanligt skeptisk 🙄
Men varför inte NVCh-30 på valfritt band för att vara på den säkra sidan, om det blir en våt fest menar jag 😀

Smart!

Visar den här igen, är väl typ ett fickur på bund (fast nytillverkad). Dock borde bandet nog bytas ut till ett fetare bund!

Har funderat på och bygga en egen av något gammalt fickur..

Screenshot_20220409-085819_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Sitter och kollar på F1-kvalet och på tal om NVCh-30 testar jag här min Gen. 2 på nytt band, tillhandahållet via grosshandlare @Utvisaren. Fortfarande styvt och lite motsträvigt, som det skall vara med nya läderband. Viklåset känns helt OK. Bandets vaddering ger en snygg profil, som passar väldigt bra på det breda bandet.
20220409_091136.jpg

20220409_091127.jpg

20220409_091142.jpg
 

Utvisaren

Patek
Manschettknapparna är av!! :D Nu börjar vi!! 🍺🍺
Jag har tappat räkningen på snapsarna. Det är bita i kudden som hägrar. Morgondagens bleka dämoner står redan i hallen och stampar. Gott gäng med bovar från 20 till 60 som höll igång från 14 och jag fick ge mig nu. En del andra skulle köra till gryningen. Msn är inte så tuff längre. Och det känns bra. Nattt på er ryskos.
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Jag har en bunt olika andra klockor förutom ryska, t.ex. svenska, schweiziska, indiska, engelska, amerikanska m.m. (de flesta köptes innan ryssarna). Köpte min första Omega i veckan.

Använder fortfarande mina ryska ur mest. Skall väl sälja av lite av de andra är tanken, men är kass på o flippa! 😇

Grymm Strela!!!

Ja, det blev en schweizisk Edox. Jag gillar ju "okända" tillverkare så det blir förhoppningsvis inga revir-bråk i lådan mellan Edox och ryssarna. 😂
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Tips på någon kronograf klocka, är inte ute efter vintage. Vad för urverk ska man kolla efter samt märke?

I mitt tycke är den mest självklara en "Strela" med Poljots 3133-urverk. Eller varför inte en OKEAH (Okean = hav på ryska) 3133 - fantastik klocka med historia från sovjetiska marinen. Utöver dessa har Sturmanskie, som tillverkas i den fantastiska staden Moskva, flertalet fina klockor.

Kolla efter modeller från Poljot / Aviator / Buran / Sturmanskie. De nyare urverken baseras på 3133 och kan heta 3133, 31679, 31681 - beroende på dess funktioner. Ett mycket bra urverk som kommer hålla i decennier. Välkommen till de ryska klockornas värld, "you can check out any time you like. But you can never leave."
 
Topp