• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Ryska vintage klockarmband 17mm och 18mm

MAz_666

Rolex
Pris
50kr inkl. frakt (80kr för två).
Returpolicy
Inga returer.
Bilder Skickat
  1. Ja
OBS: alla 18mm har tyvärr sålts. Några 17mm finns kvar.
På grund av felskick har jag kommit över några tunna och sköna ryska armband ("Nato-band") i single-pass.
Materialet skulle kunna sägas vara en mix mellan typ 60-70% vanligt tunt Natonylon - men med en cool inblandning av 30-40% av perlonkänsla.
eBay-säljaren hävdade "begagnat", men med skicket skulle jag ha killgissat på NOS.
Jag har personligen ingen kunskap om dessa, men säljaren kallade dem Aviator model made in the 80s Vintage USSR Soviet genuine.
Lika grym kvalitet som Vostoks lyxlådor i svart plast ... ;) 😂
Vill man bygga ihop en tidstypisk cool rackare: PM:a mig så skickar jag på momangen!
Tjocklek: ca 0,6mm
Längd: ca 25,4cm
Finns i 18mm och 17mm (som passar perfekt på 16mm-klockor!)
Färgen skulle jag kalla för mörkgrått (Bengt Grive skulle kanske kallat dem ljussvarta ...)
Spännet påminner mycket om Vostoks 350-boetters s.k. Swivel Lugs.
Flärphållaren är som ni ser en helt lös "stabil ståltråd" som en glad ryss knåpat ihop! Genialt!!!

Tack KS för annonsplats!
band1.jpg

band2.jpg

band3.jpg
 
Senast ändrad:
Topp