• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SÅLD: Croton(Nivada) 70tals Kronograf

Mattan

Panerai
Till salu en fin Croton som Nivada kallades för den Amerikanska marknaden pga för lik Movado tror jag det var.
Altså samma klocka som "Nivada Chronomaster aviator seadiver"

daterad till 1971 map yrverket och utseende på visarna.

Boett och glas är fina med lite repor som sig bör men inget större. Mäter c:a 39mm utan krona.20mm luggar.

Inuti sitter ett manuellt Valjoux 7733 som håller tiden mycket bra.
Dock är kronografen lite strulig. Sekundvisaren funkar som den ska men nollar en tiondel innnan 12(se bilder). Minutvisaren hänger inte alltid med, den vill liksom inte kugga över. Har haft inne den hos Gaston och han har justerat en excenterskruv som jag förstått det men den är visst känslig så den har gått tillbaka igen.
Detta bör dock inte vara något stort problem för någon som kan då urverket i övrigt är i mycket bra skick enl Gastons.

Den ska vara servad i höstas av handlaren jag köpte av: http://www.lorologiese.com/








På grund av kronograf strulet säljer jag den för 3000, jag betalade själv i höstas 6300SEK.


En grymt fin klocka för lite pengar.
 

Bilagor

  • Croton1.jpg
    Croton1.jpg
    87.8 KB · Visningar: 551
  • Croton2.jpg
    Croton2.jpg
    82.4 KB · Visningar: 556
  • Croton3.jpg
    Croton3.jpg
    61.7 KB · Visningar: 548
  • Croton4.jpg
    Croton4.jpg
    56.8 KB · Visningar: 543
  • Croton5.jpg
    Croton5.jpg
    62.5 KB · Visningar: 539
  • Croton6.jpg
    Croton6.jpg
    88.5 KB · Visningar: 538

Mattan

Panerai
Re: 3000:-:FS: Croton(Nivada) 70tals Kronograf

Har man väl bestämt sig för att sälja.....nu hemskt billigt 3000SEK
 
Topp