• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SÅLD: Omega Planet Ocean 2500 42mm

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Jag har insett att jag mer eller mindre är en OWG så nu får denna trevliga Omega vandra vidare.

Ref 2201.50.00. Uttagen tidigt 2011 från svensk återförsäljare. Sist jag mätte (ett par månader sen) gick den ca +1 sek/dag under en 30-dagarsperiod. Den är enligt mig i ett mycket bra skick men har givetvis en del hairlines. Det finns även en minimal ding på övre vänstra bandhornet. Har försökt fånga detta på bild men inte riktigt lyckats. Dingen syns i "rätt" belysning. Det finns även en liten ding mitt på övre ändlänken. Samma sak här, den syns om man kollar ur "rätt" vinkel och med "rätt" belysning.

Fullset med bok, cert, länkbitar, inner- och ytterbox osv.

Helt enkelt en riktigt trevlig klocka där man får otroligt mycket för pengarna!

DSC_0686_zps57fda12b.jpg


DSC_0690_zps2d36d335.jpg


DSC_0691_zpsb07c053f.jpg


Här kan man se den lilla pricken på ändlänken:
DSC_0704_zps9113fe78.jpg


Och här kan man utröna den minimala dingen på bandhornet, rakt ovanför heliumventilen:
DSC_0717_zps8dc09461.jpg


Till sist en lume-shot:
DSC_0728_zpsde8c4f73.jpg



Pris: 19 000 kr

Finns i Stockholm för F2F-deal fr o m söndag. Kan även skickas om så önskas.

Det enda som eventuellt skulle kunna vara intressant i bytesväg är en fullset Datejust med vit tavla och stavindex från 1985. :cool:
 

Edin

Panerai
Re: FS: Omega Planet Ocean 2500 42mm

Du gör det svårt för en att spara. Undrar hur en 42mm PO sitter på armen bara..
 

Ninen79

Audemars
Re: FS: Omega Planet Ocean 2500 42mm

Edin skrev:
Du gör det svårt för en att spara. Undrar hur en 42mm PO sitter på armen bara..

PO 2500 sitter otroligt bra på handleden, jag har haft både 42mm och 45mm. 42 var den som satt bäst på mig (17,5 cm handled)
Otroligt fin klocka måste jag säga :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: FS: Omega Planet Ocean 2500 42mm

Den är grym! Har på mig den i dag bara för att. :)

Här kommer en wristshot från innan jag kortade länken så den sitter lite löst.

DSC_0390.jpg


Har för mig att min handled också ligger nånstans runt 17,5 cm.
 

Edin

Panerai
Re: FS: Omega Planet Ocean 2500 42mm

Jag var förbi och klämde på PO och PO XL på lunchen och den lille är för liten i för mig i mitt tycke..
 

Hardy

Thug
Re: FS: Omega Planet Ocean 2500 42mm

Du gör det inte lätt för en gammal räv!

måste lyckas roffa åt mig lite cash, denna ligger långt upp på listan
 

MERL

Omega
Re: FS: Omega Planet Ocean 2500 42mm

hade varit sugen om det funnits utrymme.. snygg klocka och bra deal. Lycka till med försäljningen!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: FS: Omega Planet Ocean 2500 42mm

Tack! Riktigt skön klocka som jag garanterat kommer äga igen någon gång i framtiden.
 
Topp