• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säkert att sälja på blocket?

Hej; håller just nu på att sälja en klocka på blocket och har fått en hel del suspekta förslag från engelsktalande människor som vill betala via PayPal, missar jag något eller hur kommer detta sig?

Hej; håller just nu på att sälja en klocka på blocket och har fått en hel del suspekta förslag från engelsktalande människor som vill betala via PayPal, missar jag något eller hur kommer detta sig?

Har för mig att man kan be sin bank avbryta överföringen och på så sätt lura säljaren att tro att pengar är på väg genom PayPal

Jag har sålt många klockor både nationellt och internationellt, skulle ändå aldrig någonsin få för mig att sälja en dyr klocka på blocket. Det är alldeles för riskabelt. Med Rolex behövs det dessutom inte, finns ju massvis av handlare som vill köpa Rolex om man inte vill sälja till en privatperson.

Det slutar ofta väl men är en pärs under processen med alla idioter! Visa aldrig tel. nr. Anonym mail kopplad samt kör grovsållningen enbart via deras meddelandefunktion! Man når en bred publik på gott och ont.

Hur fan sållar man? Tänker att PayPal betalning går fetbort, känns dessutom opersonligt att sälja den till utlandet.
Känner du dig osäker på att sålla, så kan det nog vara bra att skippa Blocket helt. Finns tyvärr allt för många sätt att bli lurad på, på både det ena och det andra.

Svara endast på annonser med personer som skickar reg telefonnummer och bild på giltigt legitimation. Blocket har blivit en guldsida för oriktiga köpare och bedrägerier tråkigt nog.

Blocket är kung. Man når ut till en bred marknad. Man måste dock vara på sin vakt. Aldrig lämna ut sig. Alltid kolla vem köparen är. Alltid träffas IRL. Gör man det går det fint. :)

att sälja en klocka på blocket skulle jag aldrig göra, känns som att det forumet drar till sig riktigt ljusskygga individer

Skulle avråda dig ifrån blocket om det gäller dyrare prylar och att du känner dig osäker på köpare. Avvakta och bidra till forumet och släng upp en annons på KS istället, när köp/sälj är tillgängligt för dig som medlem.

Skulle avråda dig ifrån blocket om det gäller dyrare prylar och att du känner dig osäker på köpare. Avvakta och bidra till forumet och släng upp en annons på KS istället, när köp/sälj är tillgängligt för dig som medlem.
Klockan har tillhört klocksnack sen den "föddes" så det är egentligen något jag inte borde bryta

Har fått ett erbjudande om bytes, kan någon estimera värdet på en Datejust -89 helservad -15. Bifogar bild.

Bilagor

• Screenshot_20200605-075859.jpg
    Screenshot_20200605-075859.jpg
    158 KB · Visningar: 7
Om man fått betalt via Pay Pal och pengarna överförts till ens bankkonto borde det väl vara lugnt? Skulle inte skicka klockan innan pengarna ligger där.
Det jag tänker på är PayPals köpgaranti. Köparen kan hävda att det var en tegelsten i paketet, men jag vet inte riktigt vad för problem det innebär för säljaren, men kan kanske bli struligt :(

Jag skulle aldrig sälja en dyr klocka till en utlandsköpare via blocket. I princip 99.99999% av alla utlandsköpare på blocket är bedragare som scannar olika lokala annonsmedia och försöker blåsa folk. Ska du sälja utomlands så gör det via chrono24. Du får lika bra betalt för en Rolex i Sverige. Men även här finns det väldigt många bedragare och kriminella.

Alla paypalförslag på Blocket är bedrägerier. Paypal är inte ett existerande betalsätt där bland seriösa användare.

Har köpt och såld massor begagnad, mycket via blocket. Alla olika prisklasser. Har aldrig haft några problem så länge man som säljare håller sig anonym via blocket meddelanden, ses på allmän plats och kollar upp personen som ska handla av dig.
Men ja, nämns ens PayPal är det locket på.

Blocket har blivit som en bazaar i Irak.
Det skall putas tjafas och skrikas. Varfor....Vafor vill du inte? Kompis detta ar bra pris! Varfor...varfor...Kompis kom igen...jag kommer NU.

Ger hellre bort det jag tankte posta pa Blocket iar till Lakarmissionen/Erikshjalpen efter forra arets mardrommar,och da hade jag enbart mail-svar.
Dyrare prylar gar till Kaplans/Bukowskis/Christies. Jag skiter i om jag far 20-30%mindre an vad jag fatt av en privatnisse.
Att slippa alla blocket-darar ar klart vart varenda krona jag missar.

Att salja till utlandet ar inga problem alls for mig. Men enbart betlning kontant i naven nar varan avhamtas eller bank-bank overforing och varan lamnar inte mig innan jag flyttat pengarna fran kontot till annan bank.
Tar det 5 dagar sa var det trakigt for koparen. Men som serios kopare forstar han mina krav,gor han inte det sa far han handla av nagon annan.

Tillbaka
Topp