cassiopeia
Basic
Hej; håller just nu på att sälja en klocka på blocket och har fått en hel del suspekta förslag från engelsktalande människor som vill betala via PayPal, missar jag något eller hur kommer detta sig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur fan sållar man? Tänker att PayPal betalning går fetbort, känns dessutom opersonligt att sälja den till utlandet.Blocket är ett skit-ställe. Man behöver kunna sålla bort alla scammers.
PayPal är bäst för köparen... Skulle nog generellt avråda att sälja med PayPal till random person.Hej; håller just nu på att sälja en klocka på blocket och har fått en hel del suspekta förslag från engelsktalande människor som vill betala via PayPal, missar jag något eller hur kommer detta sig?
Hej; håller just nu på att sälja en klocka på blocket och har fått en hel del suspekta förslag från engelsktalande människor som vill betala via PayPal, missar jag något eller hur kommer detta sig?
Tack för svar! Känns som det är samma förfarande från personer som vill betala med Paypal, alltid någon sjukt suspekt Gmail och dom vill bara köpa den rakt avPayPal är bäst för köparen... Skulle nog generellt avråda att sälja med PayPal till random person.
Nej, men man kan hos vissa banker avbryta banköverföringar som görs utanför bankens öppettider.Har för mig att man kan be sin bank avbryta överföringen och på så sätt lura säljaren att tro att pengar är på väg genom PayPal
Nej, men man kan hos vissa banker avbryta banköverföringar som görs utanför bankens öppettider.
Känner du dig osäker på att sålla, så kan det nog vara bra att skippa Blocket helt. Finns tyvärr allt för många sätt att bli lurad på, på både det ena och det andra.Hur fan sållar man? Tänker att PayPal betalning går fetbort, känns dessutom opersonligt att sälja den till utlandet.
Svara endast på annonser med personer som skickar reg telefonnummer och bild på giltigt legitimation. Blocket har blivit en guldsida för oriktiga köpare och bedrägerier tråkigt nog.
Skulle avråda dig ifrån blocket om det gäller dyrare prylar och att du känner dig osäker på köpare. Avvakta och bidra till forumet och släng upp en annons på KS istället, när köp/sälj är tillgängligt för dig som medlem.Hej; håller just nu på att sälja en klocka på blocket och har fått en hel del suspekta förslag från engelsktalande människor som vill betala via PayPal, missar jag något eller hur kommer detta sig?
Om man fått betalt via Pay Pal och pengarna överförts till ens bankkonto borde det väl vara lugnt? Skulle inte skicka klockan innan pengarna ligger där.PayPal är bäst för köparen... Skulle nog generellt avråda att sälja med PayPal till random person.
Klockan har tillhört klocksnack sen den "föddes" så det är egentligen något jag inte borde brytaSkulle avråda dig ifrån blocket om det gäller dyrare prylar och att du känner dig osäker på köpare. Avvakta och bidra till forumet och släng upp en annons på KS istället, när köp/sälj är tillgängligt för dig som medlem.
Har fått ett erbjudande om bytes, kan någon estimera värdet på en Datejust -89 helservad -15. Bifogar bild.
Det jag tänker på är PayPals köpgaranti. Köparen kan hävda att det var en tegelsten i paketet, men jag vet inte riktigt vad för problem det innebär för säljaren, men kan kanske bli struligtOm man fått betalt via Pay Pal och pengarna överförts till ens bankkonto borde det väl vara lugnt? Skulle inte skicka klockan innan pengarna ligger där.
Jo, sant. Den tanken har slagit mig också.Det jag tänker på är PayPals köpgaranti. Köparen kan hävda att det var en tegelsten i paketet, men jag vet inte riktigt vad för problem det innebär för säljaren, men kan kanske bli struligt![]()