• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja Breitling

biggen

Breitling
Hej,

Jag är ny på forumet och undrar om hur jag enklast kan sälja en Breitling Bentley till ett bra pris. Jag saknar certifikat men har kvar box och bruksanvisning. Eftersom jag saknar certifikat tänker jag att det vore enklast att ta hjälp av någon klockförsäljare som kan fixa äkthetsintyg och använda sina kontakter till att få bäst pris för försäljning. Är det någon av er som har nått tips om vilka man kan använda sig av? Dom jag har kontaktat hittills är Watchmaster.com men har ingen erfarenhet av dom så om det är någon information om dom vore jag tacksam. Alla tips och råd om hur jag skall gå vidare för att sälja min klocka uppskattas.

Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Eller Tradera , där sköter sig allt av sig själv. Förmodligen får du ut de klockan är värd på dagens marknad helt enkelt
 

biggen

Breitling
Tack för tipsen så här långt! Jag är dock fortfarande inne på att använda mig av en återförsäljare då det känns smidigast men vill naturligtvis använda mig en en seriös aktör så man inte blir lurad så mer tips uppskattas.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Varför inte sälja här på KS? Vill du sälja med papper så ordnar du med ett äkthetsintyg hos urmakare som tillhandahåller den tjänsten (alt kaplans som nämnts)
Å andra sidan vet jag inte hur het just den klockan är, och då är det kanske lättare att sälja utanför klocksnack eftersom man ev når fler potentiella köpare eller iallafall en vidare kundkrets.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för tipsen så här långt! Jag är dock fortfarande inne på att använda mig av en återförsäljare då det känns smidigast men vill naturligtvis använda mig en en seriös aktör så man inte blir lurad så mer tips uppskattas.
Mårtenssons i Halmstad säljer lite begagnade klockor, tror dock inte de har jättestor efterfrågan på det. Ska du sälja så sälj här, det knasar sällan.
 

biggen

Breitling
Jag är absolut öppen för att sälja även här på forumet. Eftersom jag är ny medlem så får jag vänta några dagar innan jag kan lägga upp en annons. Problemet är bara att jag är osäker på priset så skulle gärna vilja få den värderad i dagsläget av någon expert. Är det någon som vet vad man kan väntas få ut av en Breitling Bentley 6.75 med svart ur och stålarmband. Klockan inhandlades 2005 men är i mycket bra skick då den sällan används. Certifikatet tappades bort i samma veva som en service gjordes, ask och andra papper finns kvar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är absolut öppen för att sälja även här på forumet. Eftersom jag är ny medlem så får jag vänta några dagar innan jag kan lägga upp en annons. Problemet är bara att jag är osäker på priset så skulle gärna vilja få den värderad i dagsläget av någon expert. Är det någon som vet vad man kan väntas få ut av en Breitling Bentley 6.75 med svart ur och stålarmband. Klockan inhandlades 2005 men är i mycket bra skick då den sällan används. Certifikatet tappades bort i samma veva som en service gjordes, ask och andra papper finns kvar.
Släng upp all info och BRA bilder här:
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtråden.24133/
så får du bra svar.
 

biggen

Breitling
Provade Uretvintage.se för ett par dagar sen men har inte fått något svar än. Det lutar nog att jag kanske provar o lägga upp en annons här och ser om det finns nått intresse. Jag fick iofs ett bra quote från watchmaster men är som sagt lite skeptiskt att skicka den till Berlin speciellt då det verkar vara ett nystartat företag och ingen här verkar ha använt sig av dom tidigare.
 
Topp