• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja kläder i köp och sälj-delen..

rogart-63

Patek

images (4).jpg
 

Hugii

Audemars
Som sagt jag är för OT men inte när det gäller kläder (oavsett vad de kostade från början)! Undantag skulle i så falla vara att man köpte/beställde fel storlek men prislappen sitter fortfarande kvar!

Vad är nästa OT-våg? Bebiskläder?

Gamla/använda kläder säljer man inte. och absolut inte här, och skall/vill man göra det då finns det tradera&blocket där marknaden är större :).
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Men allvarligt talat, skärp er för fan. Det är i min mening det lökigaste som finns. Detta är ju ett forum för klock-entusiaster. Självklart kan det vara kul att se hur folk matchar sina klockor och kläder, men att sälja kläder i annonsdelen är ju bara för jävla svagt. Kom igen och gör om, gör rätt.
//Björn


Sent from my iPhone using Tapatalk

Regler är regler och det är tillåtet. Kram!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag stör mig inte av OT trådarna så länge det står OT i rubriken. Vad sägs om att privatpersoner som säljer något OT ska skänka 10,20, 30 kr till BCF? Företag tycker jag verkligen ska betala något när de annonserar sina klockor. 50kr till BCF per annons känns väl rimligt? Jag anser att det här forumet ska gynna alla privatpersoner som har samma intresse, företag måste göra en vinst på allt och det tycker jag drabbar oss privatpersoner här på KS.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Tycker verkligen inte att det är så jävla farligt. Kolla på hur många OT-trådar det finns här. De grejer jag sålt som inte varit klockrelaterat, har jag först frågat en moderator om det är ok att lägga upp. Men visst. Mjukisbyxor och sladdriga t-shirts... Kanske har vi hittat den nedre gränsen.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Regler är regler och det är tillåtet. Kram!
Helt rätt, och det är därför det skapas en diskussionstråd om det för att framföra våra åsikter. OT-trådarna tar plats, även om de inte just nu är så många, och tränger undan de annonser vi egentligen vill ska finnas på ett klockforum. Det har ju tillkommit regler om kladdande i trådarna av just denna anledning. Så TS vill bara framföra sin åsikt och naturligtvis tycker OT folket annorlunda, men de kanske tänker till nu.
 
Personligen berör det inte mig men jag blir ändå lite beklämd. Denna jävla ordningsiver...
Alla har rätt till sin åsikt, men det blir så tråkigt nazi när man vill göra regler av den åsikten och underordna sig andras åsikter.
Lev och låt leva.
Sedan kan jag tycka vad jag vill om vissa OT annonser.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Som sagt jag är för OT men inte när det gäller kläder (oavsett vad de kostade från början)! Undantag skulle i så falla vara att man köpte/beställde fel storlek men prislappen sitter fortfarande kvar!

Vad är nästa OT-våg? Bebiskläder?

Gamla/använda kläder säljer man inte. och absolut inte här, och skall/vill man göra det då finns det tradera&blocket där marknaden är större :).

Pax för bebiskläderna!
Så sjukt dyrt och gör att klockpengarna försvinner! ;)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Tycker verkligen inte att det är så jävla farligt. Kolla på hur många OT-trådar det finns här. De grejer jag sålt som inte varit klockrelaterat, har jag först frågat en moderator om det är ok att lägga upp. Men visst. Mjukisbyxor och sladdriga t-shirts... Kanske har vi hittat den nedre gränsen.
Farligt är det ju inte men sjukt drygt oavsett om det gäller riktigt dyra märkeskläder eller mjukisbyxor. Har någon nånsin sett kläder annonserade på watchuseek? Jag har då inte det. Tycker forumet borde hållas rent från sånt.

Sen att det ska behövas regler för allt....?
 
Håller med andra här i tråden, det har gått lite överstyr med beggade kläder och skor, okej att annonsera ut ett felköp, eller i princip plagg som bara är använda nån gång, men när det kommer till rent begagnade kläder så passar det sig inte här, däremot så ser jag gärna annonser på accessoarer typ väskor, manchetteknappar, glasögon osv....
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Regler är regler och det är tillåtet. Kram!
Jag tror du missar min poäng. Jag vill inte att det ska införas förbud och mera regler. Jag vill bara framföra min åsikt (som jag tror att jag delar med några andra) att det är så in i berget flöjtigt att sälja sina gamla paltor här på klockforumet. Jag tycker att det är fritt fram att göra som du vill (inom forumets upprättade stadgar), men dom som fortsätter att sälja kläder på annonsdelen är i min mening flöjtar.
Lycka till ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag tror du missar min poäng. Jag vill inte att det ska införas förbud och mera regler. Jag vill bara framföra min åsikt (som jag tror att jag delar med några andra) att det är så in i berget flöjtigt att sälja sina gamla paltor här på klockforumet. Jag tycker att det är fritt fram att göra som du vill (inom forumets upprättade stadgar), men dom som fortsätter att sälja kläder på annonsdelen är i min mening flöjtar.
Lycka till ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Personligen tycker jag att det är helt okej att sälja kläder om det nu är till fördel för forumets medlemmar. Jag satte ut en annons på tio skjortor och en kostym som i princip var oanvända. Nypriset var ca 20 000 kr och jag sålde allt för 500 kr. Orsaken var att jag ville göra någon på KS glad. Att sälja mjukisbrallor för 200 kr hade jag personligen inte gjort dock.

Hälsningar flöjten.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Farligt är det ju inte men sjukt drygt oavsett om det gäller riktigt dyra märkeskläder eller mjukisbyxor. Har någon nånsin sett kläder annonserade på watchuseek? Jag har då inte det. Tycker forumet borde hållas rent från sånt.

Sen att det ska behövas regler för allt....?

Nä, tycker inte det är 'drygt'. KS är ett rätt homogent forum. Men som jag skrev, begagnade undertröjor är ett nytt lågvattenmärke här
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Den annonsen som nämns är ju ett bottennapp men har sett flera schyssta jackor och skor som sålts, inget jag stör mig på.

Problemet löses väl enklast med en underkategori för OT, alltså ett subforum så man inte ser de bland klockannonserna. Däremot tycker jag OT borde hålla någon form av nivå, alltså nyskick.
 

morrism

Audemars
Personligen tycker jag att det är helt okej att sälja kläder om det nu är till fördel för forumets medlemmar. Jag satte ut en annons på tio skjortor och en kostym som i princip var oanvända. Nypriset var ca 20 000 kr och jag sålde allt för 500 kr. Orsaken var att jag ville göra någon på KS glad. Att sälja mjukisbrallor för 200 kr hade jag personligen inte gjort dock.

Hälsningar flöjten.


Men då kunde du väl ändå skänkt det till myrorna istället?
 

Camo00

Patek
Alltså, jag tycker inte egentligen att det är speciellt störande. Det är bara så skämmigt att hålla på och mångla kläder på ett forum för klockintresserade. Tänk på det en stund... Kläder, i vissa fall använda.. Kasta skiten om du inte ska ha dom eller ge dom till bättre behövande. Eller, för all del sälj dom på någon lämplig annonsplats (Tradera, blocket etc.) men inte här. Detta är ju ett forum som inte är speciellt hårt modererat, du kan skriva om (nästan) vad du vill, men den "röda tråden" bör vara klockor eller klockrelaterade saker.

Jag kanske låter som en gnällspik. Det är inte meningen. Jag vill bara säga vad JAG tycker om det här med att kränga sin lump på klocksnack.se

Detta inlägg är på inget vis riktat mot någon specifik användare och speciellt inte till dig ollkli :) dig vill jag bara önska välkommen och kul att du hittat hit.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Det vissa inte verkar förstå, är den underförstådda kopplingen mellan klockintresset och annat livsnjutande, saker med samlarvärde och/eller kvalitets-hantverk! Det är när den gränsen korsas som fler än Lilla My och yonsson stör sig...

Italienska, handsydda läderskor? Ok!
Weekendbag i struts från 1978? Ok!
Winston Churchills cigarrsnoppare? Ok!
Limiterade japanska Nike, använda en gång? Gränsfall!
Kläder från varuhuset på stan? Inte ok...
 
Topp