• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja kläder i köp och sälj-delen..

Hugii

Audemars
Italienska, handsydda läderskor? Ok!
Weekendbag i struts från 1978? Ok!
Winston Churchills cigarrsnoppare? Ok!
Limiterade japanska Nike, använda en gång? Gränsfall!
Kläder från varuhuset på stan? Inte ok...


så varför skulle ett par italienska skor vara OK men inte ett par Nike? FOTSVETT som FOTSVETT, vad är skillnaden?

Begagnade kläder behöver vi inte ha här. De som vill ha begagnat kan söka efter det på blocket eller tradera.
Jag röstar fortfarande NEJ! Vi behöver inte skapa en loppis här.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Det vissa inte verkar förstå, är den underförstådda kopplingen mellan klockintresset och annat livsnjutande, saker med samlarvärde och/eller kvalitets-hantverk! Det är när den gränsen korsas som fler än Lilla My och yonsson stör sig...

Italienska, handsydda läderskor? Ok!
Weekendbag i struts från 1978? Ok!
Winston Churchills cigarrsnoppare? Ok!
Limiterade japanska Nike, använda en gång? Gränsfall!
Kläder från varuhuset på stan? Inte ok...

Skönt att du formulerade allt så slapp jag komma på det själv :)
Tycker saker som är inom kategorin "livsnjutare" passar bra i sälj
Sen är det såklart en fråga om vad som går inom ramen för det,
Inom klädväg tycker jag personligen att det är skor och accessoarer, inte kostymer etc
Isåfall endast under "köpes" då kan man ta det via PM exempel så det minskar Inom sälj som jag tror har störst antal besökare
 

Boris Balkan

Fark you!
b2723abc9155a94fa7f3d39234413ec4.jpg


A I D A !

A B C !
 

Rookien

Panerai
Tycker gränsen skall dras vid klockor & klockrelaterade produkter vad gäller försäljning.
Övrigt kan säljas på forum där det passar, blocket eller liknande.
Varken iphones, kläder eller golfklubbor passar in här - det är väl ett klockforum?
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Håller inte med. Om man med lite förnuft nyttjar OT så tycker jag personligen att det berikar forumet. Har själv krängt ett par hörlurar OT. Problemet är väl att vi alla har olika uppfattning om vad som är okej och inte.
 

Mille79

Trollungen
Jag har ett paket obrutna Up and Go blöjor. Tror några här skulle vara intresserade med tanke på nivån i denna tråd ...
 
D

Deleted member 1265

Guest
Bra tråd, men svårt att få rätsida på det hela.
Att sälja kläder som guskleto värda 20k för 500 är självklart sjyst o ok, men sett fler annonser som fortsätter försöka sälja ur min synvinkel fånigt dyrt felköpta grejer.
Ska man dra det till sin spets, ja skippa klädförsäljning helt på ks.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Håller inte med. Om man med lite förnuft nyttjar OT så tycker jag personligen att det berikar forumet. Har själv krängt ett par hörlurar OT. Problemet är väl att vi alla har olika uppfattning om vad som är okej och inte.
Håller med. La själv upp en oanvänd bose högtalare för en tusing mindre än jag annonserade för på blocket pga. Hur smidigt alla sköter K&S här.

Står fast vid att ett underforum för OT vore på sin plats med tanke på att det verkar vara lika många som stör sig på det som vill ha kvar det. Däremot med någon form utav kvalitetskrav, det är ingen loppis som sagt.
 
Topp