• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja kläder i köp och sälj-delen..

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Orkade inte läsa hela tråden så det kanske redan är föreslaget men det vore väl en fin feature om man kunde välja fler än en rubrik att titta på, eller kanske välja bort rubriker. Ni vet, knapparna på K&S.
 

Ricrob

Patek
+1 på de två meningarna ovan. Räcker även upp handen för att loppis/klädförsäljning slopas på k&s. Inte bara för att jag ändå aldrig hittar ngt i mon storlek, utan mest för att så många andra redan sagt, det är mossigt och lökigt.. Jag röstar för att OT begränsas. Skor och accessoarer känns ok, ev viss elektronik och biljetter (svårt att motivera de senare men det bara känns så).
 

mosse

Omega
Nej vad kul! Hade missat en massa kommentarer, you go guys!!
image.png
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ta bort all OT-försäljning.

Har du en skjorta, keps eller t-shirt med Rolex, Omega eller valfritt tryck, så varför inte.. men allt annat borde slopas.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Inget jag stör mig på direkt, tycker det kan vara bra om det nu säljs lite kvalitetsvaror i måttliga mängder.

När folk försöker kränga saker som platsar på loppis då är man lite fel ute dock.
 

Mr Chance

Kalmar
Intressant tråd att läsa :)
Normalt är jag en liberal person som tror att vuxna människor klarar sig ganska bra utan regler, det brukar liksom ordna sig av sig självt - av patronaget definierat som musikalitet. Men i just detta fall verkar orkestern tämligen osynkroniserad och jag tror att reglering är enda vägen. Tyvärr tror jag inte något mellanting fungerar, jag menar vem avgör vad som är "livsnjutarkläder" och vad som inte är det?
Så därför tänker jag att vi (forumet) står inför valet att införa en OT-del på k&s eller att ha kvar det som det är idag.

Imho.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Intressant tråd att läsa :)
Normalt är jag en liberal person som tror att vuxna människor klarar sig ganska bra utan regler, det brukar liksom ordna sig av sig självt - av patronaget definierat som musikalitet. Men i just detta fall verkar orkestern tämligen osynkroniserad och jag tror att reglering är enda vägen. Tyvärr tror jag inte något mellanting fungerar, jag menar vem avgör vad som är "livsnjutarkläder" och vad som inte är det?
Så därför tänker jag att vi (forumet) står inför valet att införa en OT-del på k&s eller att ha kvar det som det är idag.

Imho.


Livsnjutarkläder kan vara det roligaste order på länge:)
Tweed för hela slanten...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vill peka på att det just nu ligger exakt en OT-annons på köp/säljs första sida. Är alltså inte helt övertygad om att detta är ett stort problem. Jag vill också peka på att om vi startar en separat OT-sektion så BLIR vi en loppmarknad, vi som driver forumet är inte helt säkra på att det är det som är forumets syfte.

Precis som nämns i tråden så är det inte heller helt lätt att godkänna viss OT men inte annan. De där mjukisbyxorna som det hänvisas till kan vara skräp för någon men ett kap för någon annan (oklart dock för vem… ;) ).

Fokus för köp/sälj är klockor och klockrelaterat. Men med ett ok för OT om det sker med måtta (och nej, det är inte så luddigt som det låter). I dagsläget så tycker vi inte att det urartat med OT-sälj. Den här typen av diskussioner har dock den positiva effekten att medlemmar, åtminstone för en period framåt, tänker till innan de lägger upp OT till försäljning. Så cred till vonbahr för trådstarten. :)
 

hannes

Omega
Har personligen köpt ett plagg via Klocksnack, det jag köpte var ett felköp och hade kvar alla tags, det tycker jag är OK.
Min personliga åsikt är att kläder av lite högre kvalité (subjektivt, jag vet) och oanvända/lite använda kläder får säljas, svettiga mjukisar går bort.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Hej,

Jag är en rätt läcker kille som säljer mina använda kalsonger. Vill du att jag ska ha dom på mig längre än en dag kostar det extra. Likaså om du vill att jag ska ha dom på mig när jag gör nummer ett och/eller nummer två. Hör av dig för prislista och du snygging, kombinerar du önskemål så blir det billigare ;)

Puss
K
❤️
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
KS är ett klockforum..att det sen förekommer lite OT försäljning av en Ipad man inte har användning av är helt ok tycker jag men att sälja sina gamla kläder är löjligt...

Ok... har aldrig skrivit att det är grymt bra att sälja sina inkörda Björn Borg här, vet inte varför du citerar mig.

Upp till KS att justera reglerna då
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor

Utan att hoppa på enskilda annonsörer så kan jag tycka att det är helt okej med OT-annonsering om man har ett visst mått av fingertoppskänsla. Tex annonsera ut oanvända märkeskläder för en tiondel av nypriset. Men att annonsera ut använda saker av enklare kvalitet, för halva nypriset (eller vad det nu kan vara) det tycker jag bara är fånigt.

Och märker man att responsen är sval efter den första bumpningen kanske man inte måste fortsätta tok-bumpa?

Edit: Bytte ut vissa ord till lite mer neutrala värderingar. Det som är "skit" för mig är såklart inte det för alla. Ber om ursäkt i förhand till alla som kände sig kränkta.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Utan att hoppa på enskilda annonsörer så kan jag tycka att det är helt okej med OT-annonsering om man har ett visst mått av fingertoppskänsla. Tex annonsera ut oanvända märkeskläder för en tiondel av nypriset. Men att annonsera ut använda saker av enklare kvalitet, för halva nypriset (eller vad det nu kan vara) det tycker jag bara är fånigt.

Och märker man att responsen är sval efter den första bumpningen kanske man inte måste fortsätta tok-bumpa?

Edit: Bytte ut vissa ord till lite mer neutrala värderingar. Det som är "skit" för mig är såklart inte det för alla. Ber om ursäkt i förhand till alla som kände sig kränkta.


Är denna annonsen godkänd? https://klocksnack.se/threads/hugo-boss-kostym-och-10-skjortor.28162/ :D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ja, spontant tycker jag det. Vill även minnas att allt såldes på väldigt kort tid? Vilket tyder på relevans och intresse.

En "no-bump"-regel på OT-annonser kanske? Finns det inget intresse så låter man den helt enkelt långsamt falla i glömska?


Fick väl 20 PM på en timme och hade pengarna på kontot efter 20 minuter.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det går ju att blocka de som ständigt lägger ut OT om det anses störande.

Just nu ligger 4 OT, varav två telefoner.
 
Topp