Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
tokyo och vintage/begagnat går väldogt bra ihop!Är det någon som har erfarenhet av att sälja klocka i Japan?
Ska till Tokyo på en längre semester, i.o.m. kronkollapsen har jag haft lite lösa funderingar på att delvis finansiera reskassan med en klockförsäljning om man får iaf hyggligt betalt räknat i kronor.
allt beror på vad köparna på den marknaden gillar!Tack för svar! . Det var en rejäl chansning baserat på kronkurs. Instinktivt trodde jag allt att man skulle få bättre pris på annat håll än hos en japansk klockhandlare. Hade det dock varit i närheten så tänkte jag att det kunde vara smidigt att lämna av en klocka och få massa yen i handen.
Jag får hårdspara tills jag åker istället![]()
allt beror på vad köparna på den marknaden gillar!
japaner gillar saker som flyger under radarn
men ett stoooort tips du ej får missa om man gillar klockor är quarks vibtage rolex museum!
helt sjukt ställe för nördar som oss
är egentligen bara ett stort rum med massor utav rollar på ena väggen och på andra sidan har man en ator utställning med lådor,tavlor och länkar...
http://www.quarkmuseum.com/sp/
kan bara svårt att få tid hos dom men maila och boka tid!
sen har också seiko sitt museum i tokyo som jag tyckte var helt ok och dessutom gratis!
det ligger lite i utkanten men går fort att ta sig dit och du får se mer utav det riktiga tokyo där ute!
nakano broadway är iallafall ett måste för dig!Jo jag vet att de generellt inte gillar bling à la Breitling. Satte hoppet till Monzan men den får stanna hemma.
Tack för tipsen!, har rätt dålig koll på "klock Tokyo". Detta blir 10:e trippen dit, mitt andra hem i världen typ men endast andra resan sedan man blev klockintresserad.
bic har fan bra utbud men oftast rätt dyra!Håller med om Nakano Broadway. Både Jack Road och Kame Kichi ligger där. Plus ett stort gäng ställen till. Men de båda är mina favoriter. Thé Watch Company har en massa kul att dräggla över också, men sämre priser tycker jag.
Seiko i Ginza är väl rätt given också. Sedan tycker jag vissa BicCamera är klart värda ett besök, tex Main store i Ikebukuro och den i Yurakucho, väldigt bra priser på vissa klockor. Men då tyvärr utan internationell garanti.
Tokyo är nice annars, varit där +1000 dagar... Men jaga klockor kanske inte är det roligaste egentligen. Finns ju så mycket annat.
Sant, Donki har en del kul ibland. Och billigt. Angående BicCamera kan man ju tex hitta Omega Seamster Planet ocean Gmt för under 35 kkr. Man får 5% rabatt om man betalar med visa eller MasterCard. Här finns Omegan: https://www.biccamera.com/bc/item/4290842/bic har fan bra utbud men oftast rätt dyra!
sett att super donki rätt ofta hsr sjuka priser på en del modeller och samma där med garantin men vafan man måste leva farligt ibland!
har du sug efter billiga seiko och skulle vara i yukohama så har seiko en butik på en outletmall där och när jag vsr där för 2 år sedan så var priserna löjligt låga!!Enda erfarenheten man själv har var senaste resan när jag köpte min sbdc055 hos en av Bic cameras butiker i Shinjuku. Tax free + ytterligare 8% rabatt med en kupong. Hade ingen större koll mer än att man bad en japansk kompis kolla deras "pricerunner" efter lägsta pris på nätet och priset man betalade var lägre än det iaf.
Ska absolut kolla upp denna tråd när man är där. En liten högst användbar guide. Det slutar väl förmodligen med att man köper när jag egentligen hade tänkt sälja
. Vi får se om det blir något över efter skamlöst frosseri av det japanska köket
Det är som vanligt en matresa före en klockresa.
Men att Schweiziska ur skulle ligga fint i pris även med den rekordlåga kronan kommer som en glad överraskning! . Fasen, då kanske man skulle kunna lägga vantarna på en av mina drömklockor, en blå Omega ck2998. Om inte annat så blir det en kul jakt #resanärmålet
det tar ju typ 50 min med tunnelbanan från ginza trakten till yokohama!Ok, will do Rymdhamstern
Nja, yokohama ligger lite väl långt bort och jag kommer nog ha fullt upp med de ställena ni redan tipsat om![]()
det tar ju typ 50 min med tunnelbanan från ginza trakten till yokohama!
jävligt stor stad där man väldigt fort märkte att man lämnat turistjapan för det blev mindre och mindre engelska![]()
nakano broadway är iallafall ett måste för dig!
Jaha ok, trodde det tog längre tid. Under alla resor har jag inte kommit längre bort från innerstan än Saitama.
Ok det får bli ett besök![]()
allt beror på vad köparna på den marknaden gillar!
japaner gillar saker som flyger under radarn
men ett stoooort tips du ej får missa om man gillar klockor är quarks vibtage rolex museum!
helt sjukt ställe för nördar som oss
är egentligen bara ett stort rum med massor utav rollar på ena väggen och på andra sidan har man en ator utställning med lådor,tavlor och länkar...
http://www.quarkmuseum.com/sp/
kan bara svårt att få tid hos dom men maila och boka tid!
sen har också seiko sitt museum i tokyo som jag tyckte var helt ok och dessutom gratis!
det ligger lite i utkanten men går fort att ta sig dit och du får se mer utav det riktiga tokyo där ute!
tyvärr är rolex överdrivet hypat i japan så priserna är skyhöga på allt sportstål beggat som nyttKöpte en GMT Master 16700 på Quark Yokohama Station 2006 för motsvarande ca 20000, sålde den nåt år senare för knappt det dubbla. Tyckte det var en bra affär då, lol...