• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sälja klocka privat, tips?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Daniel_st

Silver
Funderar på att sälja min klocka för att köpa något annat. Jag har aldrig sålt en klocka tidigare så vill ha lite råd och tips på hur ni brukar göra för lyckade och säkra affärer?

Lägg tid på bra och rättvisande bilder på en ren klocka. Lägg energi på beskrivningen så slipper både du svara på tusen följdfrågor och köparen slipper ställa dem.
Fånga vad som ingår i affären (box, cert, extra lullull). Mät gångavvikelsen.
Beskriv hur du vill ha betalt.

Träffas på ett fik över en kopp kaffe.
Köp köparen och sälj dig själv som säljare.

Funderar på att sälja min klocka för att köpa något annat. Jag har aldrig sålt en klocka tidigare så vill ha lite råd och tips på hur ni brukar göra för lyckade och säkra affärer?
Beror val ocksa lite pa vad du ska salja.
En klocka for nagra tusenlappar eller en for nagra hundratusen,samt hur mycket du vardesatter din tid.

Ett tips ar val att lagga ut den har och se vad du far for respons. En enkel affar med en trevlig kopare ar for mig vart mer an de sista hundra eller tusenlapparna jag ev kunde klamma ut genom att ha och gora med Blocket-klientelet....

Beror val ocksa lite pa vad du ska salja.
En klocka for nagra tusenlappar eller en for nagra hundratusen,samt hur mycket du vardesatter din tid.

Ett tips ar val att lagga ut den har och se vad du far for respons. En enkel affar med en trevlig kopare ar for mig vart mer an de sista hundra eller tusenlapparna jag ev kunde klamma ut genom att ha och gora med Blocket-klientelet....

Resonerar samma som du att jag kan avstå några kronor mot att sälja till en bra köpare och kanske också slippa skicka utan istället leverera f2f. Klockan vi pratar om har ett värde om ca 45000,-.

Resonerar samma som du att jag kan avstå några kronor mot att sälja till en bra köpare och kanske också slippa skicka utan istället leverera f2f. Klockan vi pratar om har ett värde om ca 45000,-.
Prova annonsera ut den har forst och se om du har intresse.
Det bor vara relativt enkelt att fa fram lite information om en Klocksnacksmedlem och se om denne ar nagon du vill gora affar med eller ej.

Bor du i en storre stad kan du ju alltid ga forbi ditt lokala auktionsverk och se vad de tror din klocka kan inbringa. Aven det en for dig enkel affar ven om det kanske inte inbringar lika mycket som alternativet ovan.

Funderar du pa att kopa en annan klocka kan du ju ocksa se om handlaren ar villig att ta inbyte. Formodligen samst betalt av dessa tre alternativ men samtidigt det allra lattaste for dig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp