Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Garanterat bättre här.Hej på er!
Vart är det enklast/smidigast att sälja en Rolexklocka?
Är det här i på klocksnack eller går det att sälja på blocket? Risken är väl att man får 1000st skambud från alla möjliga oseriösa människor där kanske?
Nån med erfarenhet som är villig att hjälpa?
Ok, anade det. Det jag ska sälja är en Rolex Sub 14060MDu har redan svarat på frågan!
Blocket innebär ALLTID att man får en mängd idiotiska bytesförslag, oväsentligheter och annat tok!
Här kan du följa priser på liknande objekt, så du inte över- underprisar din klocka. Den som hör av sig bör vara relativt intresserad av klockan iaf!
Vad är det du funderar på att sälja?
Tackar för det, bara att lägga ut en annons dåGaranterat bättre här.
Du lär också få hjälp att förstå om du prissatt den rätt eller alldeles galet.
Läs reglerna först bara!Tackar för det, bara att lägga ut en annons då![]()
Sök på 14060 då får du en prisbild, vet inte om den är komplett, men du får hela spannet här. Allt från fullset (papper, tejp och snöre till omslaget runt ytterboxen är med) till head only finns härOk, anade det. Det jag ska sälja är en Rolex Sub 14060M
Såg en snubbe på FB som var ute efter just en sån.Tackar!
Att sälja en klocka genom Flashback är inte att rekommendera.Såg en snubbe på FB som var ute efter just en sån.![]()
Haha, näe det håller jag med om och kanske skulle vart lite mer tydlig. Detta var alltså Facebook...Att sälja en klocka genom Flashback är inte att rekommendera.
Jag tror och hoppas verkligen han menar Facebook, finns en del reko klockgrupper där faktiskt.Att sälja en klocka genom Flashback är inte att rekommendera.
Bara man inte lägger upp sitt telefonnummer på blocket annonsen så kan man filtrera bort alla dårar på mailen.Vet inte riktigt om det är så stor skillnad i andelen skambud. Det prutas friskt här också med argument som att "jamen det finns ju en billigare på C24 i Azerbadjan!"
Blocket är en större marknadsplats och du träffar extremt mycket fler personer. Finns en hel del potentiella köpare man missar genom att bara annonsera på KS. Men det är väl bara att börja här? Kostar ju ingenting och får du inte vad du vill ha är det väl bara att slänga upp en annons på Blocket också. Men då får man vara lite mer uppmärksam på vem man vill sälja till förstås.
Exakt. En rimlig andel personer som är vettiga att svara på en Rolex på Blocket är ungefär 1/10 och då överdriver jag inte. Jag har testat med en 116710. Till slut kom dock en rätt välbärgad men klockointresserad person och jag vill nog påstå att jag fick bättre betalt än KS. Sen får var och en avgöra hur mycket det är värt.Bara man inte lägger upp sitt telefonnummer på blocket annonsen så kan man filtrera bort alla dårar på mailen.![]()
Lite OT!Bara man inte lägger upp sitt telefonnummer på blocket annonsen så kan man filtrera bort alla dårar på mailen.![]()
Tittar man på den klockgruppen jag följer på Facebook så verkar den bra på så vis att det är en salig blandning av riktiga klocknördar och folk som har väldigt liten koll. På gott och ont! Sålde själv en Gshock via Facebook och det gick hur bra som helst.Lite OT!
Vi har en bekant som föder upp bengalkatter. Hon annonserade på Blocket och fick frågan vad en ben galen katt skulle ha för föda! Går det bra med älgben?
Vi har också gått på ett par rejäla minor via blocket!
Problemet är att man bara kommer åt människor med klocklådan/ katteriet/ garaget fullt via forum, klubbsidor och liknande. Det blir alltså svårt att komma fram till nytt folk!
Vet inte hur det är på FB, inte Flashback(!), nån annan som kan fylla i?
Skulle vilja säga att blocket funkar för billigare klockor, det är min erfarenhet iaf...Att sälja på blocket kan funka......eller inte!
När jag sålde en Breitling på blocket så hittade jag rätt köpare på ca 1 vecka och den skickade jag via tjänsten blocketpaket.
Den gången hade jag nog tur men när jag skulle sälja en Rolex DJ 16030 från 85 så fick jag en del skambud och bytesförlsag och när jag äntligen trodde att jag hittat rätt köpare, var det en riktig nöt istället. Snubben från Malmö frågade inte om servicehistoriken i telefonen(över 1 timme) men visste att amplituden låg på starka 290 och var hel och fräsch invändigt samt kontrollerad av urmakare. Han bilar 1 timme från Malmö och möter upp mig med urmakaren på plats och han tyckte att skicket visuellt var mycket bra men började plötsligt klaga på servicehistoriken.....dessutom hade han oförberett en kompanjon med sig som tidigare jobbat på Nymans och han avrådde honom att köpa klockan!. Han ville jag slå med ett basebollträ!
. Urmakaren tryckte på och menade på att klockan är fullt ok och bara tuta och köra på men det var förgäves.
Köparen ifråga var en student på max 25 basst med för liten kassa och kunnighet. Om det är väsentligt för köpet att veta servicehistoriken, varför i hel**te frågar man då inte i telefonen?.
Nästa på tur var ett par i 30-årsåldern som verkade väldigt intresserade men väl på plats smakade inte jubilee'-länken för hon ville ha oyster.....jävla id**t!.....annonsen var ju fullproppad med bilder!!!
.......det blev inget köp utan det blev en stilstudie som inte smakade riktigt!
.......och paret bilade över 1 timme.
Jag tröttnade på alla nötter och sålde den för 20k till en urhandlare. 22k begärde jag på blocket men jag blev nöjd ändå.
Ok!. Jo det verkar så!Skulle vilja säga att blocket funkar för billigare klockor, det är min erfarenhet iaf...
Värdefrakt, om klockans värde är under 50 tusenSer att den här tråden kanske inte är så aktiv längre men sprang på den precis. Jag funderar på att sälja min första klocka och undrar om ni har tips på hur man bäst skickar sin klocka till en köpare? Räcker det med Rek paket med postnord? Face to face är såklart alltid att önska såklart!
Postens tjänst ”värde” från postens företagscenter, bara så det inte blir några missförstånd. Finns tydligen en annan liknande tjänst som är sämre.Värdefrakt, om klockans värde är under 50 tusen
Värdefrakt, om klockans värde är under 50 tusen
Tusen tack för snabba svarPostens tjänst ”värde” från postens företagscenter, bara så det inte blir några missförstånd. Finns tydligen en annan liknande tjänst som är sämre.
Nu när tråden blivit bumpad kan jag passa på att fråga, vad heter klockgruppen på Facebook? Har haft en tissot PRS 200 ute här ett tag men den har inte varit jättehet såhär långt, och är inte så sugen på blocket..Tittar man på den klockgruppen jag följer på Facebook så verkar den bra på så vis att det är en salig blandning av riktiga klocknördar och folk som har väldigt liten koll. På gott och ont! Sålde själv en Gshock via Facebook och det gick hur bra som helst.![]()