• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja klockor hos affärer?

Osclat

Cartier
Hej, ska idag förhoppningsvis sälja min klocka och har tänkt göra affären hos en AD. Kan det bli så att man inte kan/får göra det eller ska det gå utan problem?
Ska till nymans hade jag tänkt.
 

Biffbert

Cartier
Inga egna erfarenheter men vad jag hört och sett på forumet så är det inte särskilt uppskattat.
Men som föregående talare säger, hör av dig till dem och fråga!
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Kanske går att göra affären på något annat säkert ställe? Bank? Ingen erfarenhet av det, men om man har bankfack kanske det funkar att gå ner där?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag har aldrig riktigt förstått det där med att göra upp affären hos AD (det föreslås trots allt i annonser titt som tätt).
Framför allt så förstår jag inte varför butiksinnehavaren (som det sagts i denna tråd) skulle vara särskilt pigg på det, om det inte - som också föreslagits, åtminstone bekostas ett äkthetsintyg.
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag gjorde en affär på mitt lokala bankkontor efter att ha kikat klockan på Rob E (som fick komma med utlåtande ofc).
Som @Philippe Stern säger tycker jag att du ska kolla upp köparen, minst lika viktigt som att kolla upp säljaren vid ett köp!
 

Samps

Cartier
Kontoret, hemma, i bilen, på McDonalds, allt funkar så länge man gjort ett ordentligt förarbete. Sälj till någon på forumet =)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Håll f2f med okända personer kort och säkert. Har nyligen fått veta hur många rån som egentligen sker i Stockholm varje vecka kopplade till klockor och det är en hel drös kan man lugnt säga.
 
Topp