• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

sälja på Chrono24?

Hej, är det någon här som har bra eller dåliga erfarenheter av att sälja sin klocka på chrono24 som ni vill dela med er?
hälsningar
Fredrik

Jag provade att lägga ut en klocka för ett tag sedan men ångrade mig kort därefter och fick pengarna återbetalade. De har ju en garanti att om inte klockan säljs så får man pengarna tillbaka vilket lockade mig. De föreslog även ett pris som var mycket bättre än vad klockan skulle sålts för här i Sverige!

Jag tycker avgifterna är väldigt höga. Även fått intrycket av att det är ganska svårt som privatperson att sälja via Chrono, utan referenser och omdömen. Jag har iallafall alltid valt bort annonser från privatpersoner när jag handlat via Chrono, då utbudet av seriösa handlare är bra och priset oftast är likvärdigt, om man letar lite. :)

Jag tycker avgifterna är väldigt höga. Även fått intrycket av att det är ganska svårt som privatperson att sälja via Chrono, utan referenser och omdömen. Jag har iallafall alltid valt bort annonser från privatpersoner när jag handlat via Chrono, då utbudet av seriösa handlare är bra och priset oftast är likvärdigt, om man letar lite. :)
Håller helt med, sorterar alltid bort privata säljare. Finns ingen riktig anledning, känns bara bättre att köpa från butik

Om man inte får sålt sin klocka här, vad rekommenderar ni då? Chrono eller någon annan svensk seriös sajt? Tänkte sälja en 116621 men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga och en two tone verkar inte lika lätt att sälja som en enfärgad 😄

Om man inte får sålt sin klocka här, vad rekommenderar ni då? Chrono eller någon annan svensk seriös sajt? Tänkte sälja en 116621 men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga och en two tone verkar inte lika lätt att sälja som en enfärgad 😄
Tradera, Blocket eller eBay är ju alternativ.

Lamna pa klockauktion?
Se till att vara hard pa lag/ingen saljprovis pa det som "saljer sig sjalvt"

Tillbaka
Topp