• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljannons försvunnen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sluta även att radera innehållet från avslutade annonser
Jag försökte ta bort innehållet av gamla annonser för att jag inte vill att någon random i framtiden ska veta vilka klockor jag ägt och hur mycket jag sålt dem för. Det är ju av säkerhetsskäl. Har man ägt en klocka för 200 000 och säljer den här så är ju sannolikheten att man köper en ny I samma prisklass rätt hög och då går det lätt för någon att mappa ut hur många klockor man äger.

En av mina annonser är en tillbakadragen klocka, den vill jag ju inte ska ligga ute så att andra vet vilka fler klockor jag har. Ett misstag i ett DM och du är körd. Ska ni spärra mig från köp och sälj för att jag bryr mig om min familjs säkerhet?? Helt ologiskt
 
Dessutom, vill någon ta referenser så kan de få veta exakt vilken klocka de köpt utav mig via good guys tråden med ett OK från min sida. Förstår inte ert resonemang.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag försökte ta bort innehållet av gamla annonser för att jag inte vill att någon random i framtiden ska veta vilka klockor jag ägt och hur mycket jag sålt dem för. Det är ju av säkerhetsskäl. Har man ägt en klocka för 200 000 och säljer den här så är ju sannolikheten att man köper en ny I samma prisklass rätt hög och då går det lätt för någon att mappa ut hur många klockor man äger.

En av mina annonser är en tillbakadragen klocka, den vill jag ju inte ska ligga ute så att andra vet vilka fler klockor jag har. Ett misstag i ett DM och du är körd. Ska ni spärra mig från köp och sälj för att jag bryr mig om min familjs säkerhet?? Helt ologiskt

Dessutom, vill någon ta referenser så kan de få veta exakt vilken klocka de köpt utav mig via good guys tråden med ett OK från min sida. Förstår inte ert resonemang.

Står jo klart å tydelig i reglene at annonsens skal ligge kvar så om du inte synes det er ok så er det vel så enkelt at du ikke borde få annonsere her? Finns jo en hel del andre platser du kan annonsere uten at annonsen skal logge kvar.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Enligt reglerna ska annonserna alltid ligga kvar oredigerade så att andra kan använda sig av dem som prisreferens

Edit: 2a på den...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag försökte ta bort innehållet av gamla annonser för att jag inte vill att någon random i framtiden ska veta vilka klockor jag ägt och hur mycket jag sålt dem för. Det är ju av säkerhetsskäl. Har man ägt en klocka för 200 000 och säljer den här så är ju sannolikheten att man köper en ny I samma prisklass rätt hög och då går det lätt för någon att mappa ut hur många klockor man äger.

En av mina annonser är en tillbakadragen klocka, den vill jag ju inte ska ligga ute så att andra vet vilka fler klockor jag har. Ett misstag i ett DM och du är körd. Ska ni spärra mig från köp och sälj för att jag bryr mig om min familjs säkerhet?? Helt ologiskt
Du kan ju alltid låta bli att lägga ut dem till salu?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag försökte ta bort innehållet av gamla annonser för att jag inte vill att någon random i framtiden ska veta vilka klockor jag ägt och hur mycket jag sålt dem för. Det är ju av säkerhetsskäl. Har man ägt en klocka för 200 000 och säljer den här så är ju sannolikheten att man köper en ny I samma prisklass rätt hög och då går det lätt för någon att mappa ut hur många klockor man äger.

En av mina annonser är en tillbakadragen klocka, den vill jag ju inte ska ligga ute så att andra vet vilka fler klockor jag har. Ett misstag i ett DM och du är körd. Ska ni spärra mig från köp och sälj för att jag bryr mig om min familjs säkerhet?? Helt ologiskt
Aha. Det är vi som är ologiska. Vad sägs om att du läser igenom reglerna innan du uttalar dig?
 
Aha. Det är vi som är ologiska. Vad sägs om att du läser igenom reglerna innan du uttalar dig?
Jag finner det ologiskt och en säkerhetsbrist. Vi behöver inte hålla med om den saken men vi alla här är nog medvetna om vilka våldsbrott som skett och har säkert någon I ens närhet som varit med om det.

1. Jag argumenterar för varför jag itne håller med logiken, inte varför jag måste få ha dem bortplockade
2. Jag har missat era notiser från admin om att jag inte får radera gamla poster förens nu och önskas därför inte bli avstängd pga det misstaget
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag finner det ologiskt och en säkerhetsbrist. Vi behöver inte hålla med om den saken men vi alla här är nog medvetna om vilka våldsbrott som skett och har säkert någon I ens närhet som varit med om det.

1. Jag argumenterar för varför jag itne håller med logiken, inte varför jag måste få ha dem bortplockade
2. Jag har missat era notiser från admin om att jag inte får radera gamla poster förens nu och önskas därför inte bli avstängd pga det misstaget
Det er helt gratis og frivillig å annonsere her så hvorfor skal du fortsette å klage over reglene? Annonser andre steder eller følg reglene og njut av et bra forum.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag finner det ologiskt och en säkerhetsbrist. Vi behöver inte hålla med om den saken men vi alla här är nog medvetna om vilka våldsbrott som skett och har säkert någon I ens närhet som varit med om det.

1. Jag argumenterar för varför jag itne håller med logiken, inte varför jag måste få ha dem bortplockade
2. Jag har missat era notiser från admin om att jag inte får radera gamla poster förens nu och önskas därför inte bli avstängd pga det misstaget
Nu är ju reglerna vad de är, och är man inte pepp på att blotta sina grejer öppet så ger man fan i att köpa och sälja. Om man inte kan låta bli så gör man sina affärer utan att annonsera, dvs typ köpa och sälja av Luxurywatches.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag försökte ta bort innehållet av gamla annonser för att jag inte vill att någon random i framtiden ska veta vilka klockor jag ägt och hur mycket jag sålt dem för. Det är ju av säkerhetsskäl. Har man ägt en klocka för 200 000 och säljer den här så är ju sannolikheten att man köper en ny I samma prisklass rätt hög och då går det lätt för någon att mappa ut hur många klockor man äger.

En av mina annonser är en tillbakadragen klocka, den vill jag ju inte ska ligga ute så att andra vet vilka fler klockor jag har. Ett misstag i ett DM och du är körd. Ska ni spärra mig från köp och sälj för att jag bryr mig om min familjs säkerhet?? Helt ologiskt
Det är svårt att annonsera ut något på nätet utan att visa att man har det utannonserade.
Har man en massa annonser med raderat innehåll visar det att man har intressanta saker som man inte vill ska bli känt. Det blir ungefär detsamma.

Oavsett det får man hålla sig till det regelverk som finns på platsen för annonsen. Jag tycker det är bra med dem som referenser.
 
Det är svårt att annonsera ut något på nätet utan att visa att man har det utannonserade.
Har man en massa annonser med raderat innehåll visar det att man har intressanta saker som man inte vill ska bli känt. Det blir ungefär detsamma.

Oavsett det får man hålla sig till det regelverk som finns på platsen för annonsen. Jag tycker det är bra med dem som referenser.
Well, I de bästa världarna så skulle jag gärna vilja ha en delete-knapp. Men det är vad det är och förhoppningsvis kanske man ser över detta. Om syftet är att skapa bra data över prisutveckling så finns det nog många bra sätt att lösa det på.

När vi ändå är inne på säkerhet, är alla DM krypterade i databasen? Om det skulle läcka så kan risken vara katastrofal, liksom om LW skulle bli av med sitt kundregister och alla försäljningar
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Du vet att den här tråden underlättar inte för dig om du skulle vilja dölja att du sålt klockor i den prisklassen?

Visst, sen är regelverket vad det är vi som medlemmar får förhålla sig till reglerna. Med det sagt kan det såklart vara bra att öppna upp för en generell diskussion, ibland.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Annonserna finns kvar ja men du har ju få inlägg och hållit låg profil så buset ”hittar” nog inte dig lika lätt som andra med fler inlägg och som håller högre profil.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp