• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OHPF Säljer breitling super ocean heritage 42

vicjoh

Omega
Hej,

Eftersom jag är inne i tankar om bostadsköp så får jag kanske sälja min kära SOH 42 med svart läderarmband. Jag är inte helt säker på att jag behöver sälja den, men jag lägger ut den för att se om någon är intresserad.
Denna klocka är köpt på mårtenssons ur i Halmstad för 3 veckor sedan och alla papper osv som kommer vid ett köp hos en klockaffär är givetvis med.

Ligger på strax under 26' på uret.se. Jag lägger mig på 23'

Med vänlig hälsning,

Victor Johansson
 

Bilagor

  • klocka.JPG
    klocka.JPG
    990.4 KB · Visningar: 1,960

meuller

Omega
Har du kvar den efter sommaren är jag mer än intresserad. Har inte möjlighet att köpa den nu fast jag vill!! :(
 

Jonaz

Rolex
Kolla på tex chrono24.com där kan man hitta en under 20k och då är det oftast rejäl prutmån. Realistiskt. Runt 15k i Sverige. Tyvärr.
Tips till dig nästa gång du plockar ut en klocka från AD, vad såpass säker att du inte ångrar dig tre (!) veckor senare. Som förstaköpare står du för största värdeminskningen.


iPhone | Tapatalk
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Ursäkta kladd i tråden men jag kunde inte låta bli.
15k får anses som väldigt billigt även om den kommer på läder, med tanke på hur ny den är skulle jag säga 18k vilket iofs fortfarande är en bra bit under det du begär.
Synd att du ångrar dig så snabbt på en annars väldigt fin klocka!
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Sorry för kladd men känner att jag också vill in och slåss.

20.000:- för denna klocka som är så pass ny och på läder är rimligt i mina ögon.

Har en likadan på mesh, den är fantastisk :) Lycka till med försäljningen!
 

TKVF

Panerai
Ibland får man bita i det sura äpplet. Värdeminskning sker, men hur mycket beror egentligen på vad en köpare är villig att betala, just när affären sker. Men generellt är det större värdeminskning än vad man ofta tror på en produkt så fort den lämnat affären.

Vad är klockan värd? Nypriset ligger väl på runt 27´. Med 40% avdrag så ger det (27´-ca11´) 16´. Skulle man bara dra av 30% så blir det ca 19´. Jag tror att värdet ligger däromkring, 16-19´. Klockan är ju faktiskt begagnad, även om den nästan är ny.
 

TKVF

Panerai
Jag tror att ett värdetapp sker med i runda slängar 30-40% så fort en klocka lämnar en AD. Speciellt då det faktiskt går att få tag i en liknande klocka på uret.se och liknande webbsidor med 10-20% rabatt i nyskick. Räknar man på det priset så är ju värdeminskningen mindre för begagnatpriset. För köparen som köper begagnat får man nog räkna från gråimportpriset egentligen, för det är ju trots allt större säkerhet att köpa från uret.se än från en snubbe på blocket. Klockan kan ju vara stulen (vilket jag inte tror din är), och då är det oftast bättre att lägga på den "försäkringen" att handla på en gråimportsida än att köpa begagnat. Så tycker jag i alla fall.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Sorry för kladd men känner att jag också vill in och slåss.

20.000:- för denna klocka som är så pass ny och på läder är rimligt i mina ögon.

Har en likadan på mesh, den är fantastisk :) Lycka till med försäljningen!

Jag håller med. Jag vet inte var man får 16-19 ifrån, eller till och med 15k som någon skrev? Den första 42:an på chrono24 ligger på 20880 kr.

20-21 är rimligt.
 

TKVF

Panerai
Jag håller med. Jag vet inte var man får 16-19 ifrån, eller till och med 15k som någon skrev? Den första 42:an på chrono24 ligger på 20880 kr.

20-21 är rimligt.
Nu vet inte jag vad du letar på. Men jag hittar exempelvis denna http://www.chrono24.se/breitling/superocean-heritage-42-silver-dial-mens-watch-a1732116-g717bkpt--id2182585.htm?dosearch=true&goal_suggest=1&query=Breitling superocean heritage&sortorder=1&urlSubpath=/breitling/superocean-heritage--mod32.htm&models=32&manufacturerIds=32
Där priset är NY 16500 i USA.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer

USA, ja. Men räknar du då på moms och tull?

Kanske ska förtydliga att den första 42mm ligger på 20880 kr i EU.
 
  • Like
Reactions: max

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
:angel: Stackars kille att få sitt pris så omdebatterat i sin säljestråd.

Håller med om att det kan kännas omotiverande att köpa klockan för ett pris så nära Urets nypris, men om man säljer den själv om si så där 3 år så har en klocka köpt hos AD bättre andrahandsvärde än en klocka köpt från Uret.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor

Moms+tull tillkommer. Det är fel färg på tavla, ring (mindre åtråvärd) och även ett enklare gummiband istället för läder.

Inte en rättvis jämförelse mao.

Tycker vi släpper detta nu och låter Vicjoh sälja sin klocka till det pris han finner är rimligt :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Gillar inte att kladda i säljtrådar. MEN passar inte priset köp då någon annanstans. Självutnämnda prispoliser som kladdar är inte OK.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Nu var det iofs så att säljaren själv bad om hjälp om vad ett rimligt försäljningspris borde vara.
Annars håller jag med dig wayne att kladd i säljtrådar inte skall förekomma i onödan.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
:angel: Stackars kille att få sitt pris så omdebatterat i sin säljestråd.

Håller med om att det kan kännas omotiverande att köpa klockan för ett pris så nära Urets nypris, men om man säljer den själv om si så där 3 år så har en klocka köpt hos AD bättre andrahandsvärde än en klocka köpt från Uret.

Varför då? Även Uretklockan kommer från en AD och har ditt namn på kortet.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Näääää det är sen gammalt . :)

Är väl ungefär som med privatimporterade bilar. Rob Engström smäller högre än Uret.

Anledningen till att privatimporterade bilar är mindre åtråvärda är för att det fuskas mycket med dessa. Kan du tala om för mig hur man fuskar med en klocka som är inköpt i Tyskland, eller på vilket sätt en sådan klocka är annorlunda mot en som är köpt i Sverige?

Eller du kanske går runt med certet runt halsen som statusmarkör? :hilarious:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Anledningen till att privatimporterade bilar är mindre åtråvärda är för att det fuskas mycket med dessa. Kan du tala om för mig hur man fuskar med en klocka som är inköpt i Tyskland, eller på vilket sätt en sådan klocka är annorlunda mot en som är köpt i Sverige?

Eller du kanske går runt med certet runt halsen som statusmarkör? :hilarious:

Jag köpte själv en Rolex utan box och cert, så jag kan tyvärr inte skryta så. Jag har inget mer att tillägga, annat än att jag har rätt. Jag hade fel en gång. Då trodde jag att jag hade fel, men det visade sig att jag hade rätt, då också :)

Skämt åsido, vet du att den du köper klockan av har köpt den lite billigare så kanske du ser din chans att pruta?


Nu vill jag inte kladda mer i tråden, men vi får se det som marknadsföringshjälp ;-)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag köpte själv en Rolex utan box och cert, så jag kan tyvärr inte skryta så. Jag har inget mer att tillägga, annat än att jag har rätt. Jag hade fel en gång. Då trodde jag att jag hade fel, men det visade sig att jag hade rätt, då också :)

Skämt åsido, vet du att den du köper klockan av har köpt den lite billigare så kanske du ser din chans att pruta?


Nu vill jag inte kladda mer i tråden, men vi får se det som marknadsföringshjälp ;-)
Tro mig, det finns grym prutmån hos AD:s också. Du har ingen aning om vad den första ägaren gett och det ska du inte heller basera dina prutmöjligheter på.

Särskilt om klockan är köpt på andrahandsmarknaden för då har den personen troligen köpt den till marknadspris som gäller oavsett var klockan är köpt.
 
Topp