• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljer ni en klocka för att köpa en dyrare eller ska man köpa en klocka till? Inspiration & tips...

Jens

Greedo
Haha tack för alla sköna svar.

Det jag har haft i åtanke är en Datejust eller Explorer 2. Vet inte varför men jag har bara kollat rolex..

Läderband känns inte som mig. Gummi och sånt är ballt.
Datejust?!? Jag måste ha missat att du tillhörde det kvinnliga könet. Kul att du postar lite, vi behöver mer tjejer här på forumet!



J
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Jag har bara köpt en till....o en till...o en..blir aldrig av med dom eftersom jag utvecklar ett osunt förhållande till var o en av dom...
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Haha tack för alla sköna svar.

Det jag har haft i åtanke är en Datejust eller Explorer 2. Vet inte varför men jag har bara kollat rolex..

Läderband känns inte som mig. Gummi och sånt är ballt.

Köp till både DJ o Expy...det gjorde jag :cigar:
IMG_4858.JPG
 
Mitt råd är att behålla Sub:en tills du har ett ostoppbart sug efter något annat som tvingar dig att sälja den (givet att du är nöjd med den så länge, men så uppfattade jag det).

Komplettera med något annat trevligt om du är sugen på att testa att äga mer än 1 klocka - känns det bra är du fördömd att leva som oss andra klockknarkare här, om inte så kanske den där APn hägrar längre fram... :)

Jag själv har väldigt svårt att se mig själv med bara 1 klocka, på gott och ont...
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en klocka till mig själv när jag fyllde 30, blev medlem här, köpte en till, sålde den och köpte en annan, såg en tråd om en annan här köpte en sån, sålde en annan, såg en annons som jag inte kunde motstå bytköpte den....1,5år senare sitter jag här med 6 klockor i lådan och 4 har passerat...jag som inte var intresserad av klockor :D
 
P

Philippe Stern

Guest
Kör på två. En finklocka och en fulklocka/beater/under-radarn-klocka.
 

coal

Omega
2-Faktor
Mitt råd är att behålla Sub:en tills du har ett ostoppbart sug efter något annat som tvingar dig att sälja den (givet att du är nöjd med den så länge, men så uppfattade jag det).

Komplettera med något annat trevligt om du är sugen på att testa att äga mer än 1 klocka - känns det bra är du fördömd att leva som oss andra klockknarkare här, om inte så kanske den där APn hägrar längre fram... :)

Jag själv har väldigt svårt att se mig själv med bara 1 klocka, på gott och ont...
Haha det är det jag är rädd för - om jag börjar byta kors och tvärs kommer jag sluta med beslutsångest och en känsla av att vilja ha allt.

Tills AP:n är inom nåbart område så tror jag att det blir en exp 2 med vit tavla alt. en Datejust. Ska hålla lite koll här på forumet!
 
Topp