• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes: Rolex Submariner 168000 SÅLD

ErikGBG

Audemars
Upp till salu är en fin Rolex submariner 168000. Ref. 168000 tillverkades under 9 månader 87-88 och var den första med 904L-stål.
Den är totalrenoverad 2010 för runt 12000 kronor, kvitton finns på detta.
Håller tiden perfekt och inga djupa repor på boett/glas. Trycktestad i år innan sommaren.



ffc71aec.jpg

c92909e3.jpg

8e9bf146.jpg

4785749c.jpg

f639d7b2.jpg

537ec08c.jpg

ee96b98c.jpg


Nytt pris 28 500kr + frakt eller hämtas i Göteborg. Jag slänger med ett par natos i olika färger vid smidig affär.
Mvh Erik.
 

max

Dancing Queen

Magnlar

Rolex
2-Faktor
max skrev:
Magnlar skrev:
Fin.. En newbie fråga. Vad är skillnad mellan 168000 å 16610. Verkar vara typ samma ??
Inte hundra men tror att det endast är verket som är bytt mellan dessa modeller, sen är ju lite småsaker ändrade under de år som 16610 funnits.

Edit, va visst lite mer, annat stål och bezeln snurrar åt båda hållen på 168000. Stooora skillnader här ;)
Här är lite att läsa:
http://www.watchtalkforums.info/forums/rolex-discussion-forum/4422.htm


Tack för länken, Max. Intressanta läsningar.

Förlåt trådstartaren att jag kom å störde.
Lycka till.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
max skrev:
Magnlar skrev:
Fin.. En newbie fråga. Vad är skillnad mellan 168000 å 16610. Verkar vara typ samma ??
Inte hundra men tror att det endast är verket som är bytt mellan dessa modeller, sen är ju lite småsaker ändrade under de år som 16610 funnits.

Edit, va visst lite mer, annat stål och bezeln snurrar åt båda hållen på 168000. Stooora skillnader här ;)
Här är lite att läsa:
http://www.watchtalkforums.info/forums/rolex-discussion-forum/4422.htm

Vridringen går att snurra åt bägge hållen? Den egenskapen har ingen riktig dykare! Inte min 168000 heller...
 

max

Dancing Queen
Kettil skrev:
Vridringen går att snurra åt bägge hållen? Den egenskapen har ingen riktig dykare! Inte min 168000 heller...
Sorry, fick för mig att de började med den först på 16610 men du har helt rätt, var ju såklart redan på 16800.
Erik ursäkta för felaktig info och kladd i tråden.
 

Wi

NLA
2-Faktor
box och cert?
byte mot fullset PO 2500, 42mm svart/svart med lite stålar till dig?
 
Topp