• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Sällsynt Seikodykare - Scubapro 450 (6306-7001)

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Denna pjäs är notoriskt svårfångad. Att hitta en äkta Seiko 6306-7001 Scubapro 450 kräver kunskap och tålamod (och, som i mitt fall, bra kontakter). Den gjordes bara under en begränsad tid - oklart exakt när men definitivt under slutet av 1970-talet - för dykutrustningsföretaget Scubapro. Det som skiljer den från en vanlig 6306 är just texten Scubapro 450 i en lätt blåaktig ton samt tavelkoden: 700 J T istället för 700 L T. Detta exemplar ligger helt rätt vad gäller produktion - det är från mars 1978. Det har en härlig patina - lyspastan har antagit en gulaktig ton. Klockan hade fått en översyn när jag köpte den (i december) och går utmärkt - sist jag mätte drog den sig 0,5 sekunder/dygn. Det finns ett pyttelitet märke i glaset precis ovan datumfönstret men det är i stort sett omöjligt att se. Klockan kommer på ett Seikogummi (DAL1BP) och jag skickar även med ett matchande Swiss ammo-band från MJ Leather. Jag begär 15500 kronor och självklart tar jag tillbaka klockan om den inte är så fin som bilderna visar.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Topp