• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sämsta modellerna från bästa tillverkarna, och bästa modellerna från de sämsta tillverkarna?

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Hur definierar du sämsta tillverkarna?
Dom som tillverkar klockor runt några tusen? Eller dom som tar ett överpris för sina produkter?
 

SSL

Audemars
Hur kan någon som är sämst göra nåt som är bra? Borde vara bästa modellen av minsta tillverkaren tex
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hur kan någon som är sämst göra nåt som är bra? Borde vara bästa modellen av minsta tillverkaren tex

Som jag skrev är det upp till individen att bestämma det, många här på forumet gillar inte Seiko men kanske uppskattar hantverket som är en GS (som Norrlänningen precis skrev), andra kanske inte har mycket för Breitling men älskar en SOH. Allt är baserat på smak :happyhappy:
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
image.jpg
 

Apansson

Torpare
Rolex sämsta modell måste väl ändå vara Yacht Master 2? Svårt begrepp med sämsta, men jag tänker fulaste. Coolt verk, coola funktioner, men den är ju så jävla ful. Om det inte stått YACHT-MASTER II på bezeln hade den varit okej, men det får den att se...parfymig ut. Kanske lite väl elakt, bra finish och så, men det ser inte bra ut med namnet.
image.jpg



Sämsta tillverkare? Jag tänker gå på design igen och säga Breitling här. (Hos Richard Mille kan jag inte ens hitta en modell som ser bra ut, men de är fan den sämsta lyxtillverkaren när det kommer till design.)
Hos breitling gillar jag ändå denna lite: superocean heritage 42mm på blått läder. Läder på dykare tänker ni, men jag fixar fan inte Mesh, och breitlings gummin ser förjävliga ut.
image.jpg
 

Jens

Greedo
Never forget... Omega seamaster olympic, bland det fulaste som existerar (http://bit.ly/1kQYCaZ)
2831477_xxl.jpg

2831477c_xxl.jpg


Den finns även i en ÄNNU snyggare variant!
2851140gross.jpg
Smaken e som baken! Tycker att de är sjukt coola! Ligger på min önskelista.

En fullkomligt meningslös modell måste vara Rolex Air King. En helt ofattbar historia. De måste ha tillverkat den för att folk ska prova den och inse att den är för liten och sedan bli pålurad en 2mm större, men fortf för liten DJ!


J
 
Topp