• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad (Sänker igen, nu 1500 spänn) Seiko QT fr 1974

Pris
1500 kr OBRO
Returpolicy
Ja, inom 24 h på köparens bekostnad
Bilder Skickat
  1. Ja
Klockälskare!

Jag säljer nu denna skönhet. En Seiko QT (Ref 0822-8000) från 1974.
När Seikos satsning på quartzverk tog fart i början av 70-talet fanns det fyra basverk,. SQ, QR, QT och QZ. Denna modell är en QT som är det verk som kommer med tightast specifikation och en fantastisk precision.
Klockan mäter 36 mm men bärs lite mindre tack vare den lilla kronan och korta lug till lug avståndet. Det integrerade bandfästet gör klockan till ett riktigt "strapmonster". Meshlänken på bilderna följer med, men om du önskar kan du istället för ett läderband/krocko med önskad färg. 18 mm mellan luggarna.
Klockan går med en fantastisk precision utan nämnvärd avvikelse. Skicket är väldigt bra och jag låter bilderna tala för sig själv!
Tavlan har en svag "rispapper" struktur som känns igen från många Grand Seikos.
Jag svarar gärna på frågor och/eller bytesförslag via DM.
Frakt enligt önskemål och på köparens bekostnad.
Gott om Good Guy referenser.

Tack KS!

qt 1.jpg
 

Bilagor

  • gt10.jpg
    gt10.jpg
    206.7 KB · Visningar: 29
  • qt 12.jpg
    qt 12.jpg
    179 KB · Visningar: 28
  • qt2.jpg
    qt2.jpg
    186.1 KB · Visningar: 53
  • qt5.jpg
    qt5.jpg
    223 KB · Visningar: 28
  • qt6.jpg
    qt6.jpg
    121.2 KB · Visningar: 28
  • qt8.jpg
    qt8.jpg
    181.7 KB · Visningar: 27
  • qt9.jpg
    qt9.jpg
    138.9 KB · Visningar: 28
Senast ändrad:
Topp