• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sätta dykar-clasp på tropic?

SVENUR

Omega
2-Faktor
Hej!
Jag har ett tropic som funkar superbra till en Longinesdykare men jag skulle vilja byta ut spännet mot en dykar-clasp.

Är det en bra idé? Har hittat något på strapcode som ser trevligt ut men vet ej om det kommer att funka.

22 mm tropic med 20 mm vid spännnet.

Peace
 
Absolut!
Jag söker nog lösningen på ett något annorlunda problem, men för dig kanske det här funkar?
Eller missförstår jag?

2B73212D-01D6-4117-9E53-EFF78B967EF6.jpeg
 

SVENUR

Omega
2-Faktor
Nja, jag var nyfiken på om det fanns någon möjlighet att sätta ett clasp typ som det på bilen nedan på ett vanligt tropic. Men jag misstänker att det inte går utan man måste köpa gummiband avsedda för sådant clasp.

o-0y4oPTs7UhX7s6ngrYe905Im27dwPqWjfHoZonmxAmPhB6cK706YnNgquD52begXOA8DzLPYQWAtVuIiLjz3U6ZKxP0VQ9TainteV0eJ0rajJHxM12o2Rmzpdzb4Zyh8ZlrNAkpExrdPre_w
 
Nja, jag var nyfiken på om det fanns någon möjlighet att sätta ett clasp typ som det på bilen nedan på ett vanligt tropic. Men jag misstänker att det inte går utan man måste köpa gummiband avsedda för sådant clasp.

o-0y4oPTs7UhX7s6ngrYe905Im27dwPqWjfHoZonmxAmPhB6cK706YnNgquD52begXOA8DzLPYQWAtVuIiLjz3U6ZKxP0VQ9TainteV0eJ0rajJHxM12o2Rmzpdzb4Zyh8ZlrNAkpExrdPre_w

Mm…. Då har vi landat i samma slutsats.
Jag är också ute efter ett liknande spänne som ditt och har insett, precis som du säger, att man måste köpa gummiband för det ändamålet.
 
Topp