• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så jäkla sur!

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Förlorade en auktion nu på kvällen. En klocka jag har följt i drygt en vecka och trodde jag skulle vinna.

500:- i utropspris och en budgivare. 3 sekunder innan auktionen avslutas pyntar jag in ett bud på 1200:- Samtidigt som mig lägger en annan budgivare ett bud på runt 1150:- (under mitt, så det är ok)
1 sekund innan avslut lägger ytterliggare en budgivare ett bud på 1350:- och auktionen är avslutad. :rage:

Jag var helt säker på att mitt bud skulle räcka, först blev jag bara paff men nu sitter jag och grämer mig varför jag inte budade högre... :(

Någon som har ett tips på hur man ska glömma och gå vidare?

Är det bästa att bara att ge sig ut på marknaden igen, eller krävs det sörjetid och svarta kläder i en vecka?
 

KMS

Rolex
Alltid tråkigt att vara tvåa på bollen. Har ett par klockor som jag fortfarande ångrar att jag inte budade på (då pratar vi år sen...:)).
Vid ett tillfälle på tratten så letade jag upp han som vann budgivningen (samma användarnamn på tratten å KS) bara för att få reda på hans högsta bud (då kändes det lite bättre).:)

Jakten fortsätter!

Vad var det för klocka?
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Mitt tips, ligg inte precis på marginalen utan ta till lite extra på en klocka som du tydligen är såld på i och med trådstarten, så vad hade 200:- extra gjort?
På´t igen bara... glöm, gör om och gör rätt så sitter nästa budgivning där!:)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Beklagar sorgen! Mitt tips är att inte tokbuda på nåt som tröst. Vänta lite och ta nåt som du verkligen vill ha. Om det är en klocka man vill ha så får man vara beredd att betala. Man kan inte alltid göra kap och räkna med att kunna sälja med vinst om man inte klickar med klockan.
 

Danken

Friends of KS
Mitt tips, ligg inte precis på marginalen utan ta till lite extra på en klocka som du tydligen är såld på i och med trådstarten, så vad hade 200:- extra gjort?
På´t igen bara... glöm, gör om och gör rätt så sitter nästa budgivning där!:)
Det är en taktik jag använder mig av dvs lägger ett ganska högt högsta bud. Auktionsmotorn ser ju till att höja upp till det automatiskt dvs den kastar ju inte ut ditt högsta bud såvida ingen annan försöker matcha det.

Dessutom, att tokbuda på något annat är nog inte att rekommendera. Låt tiden gå så lägger sig ångesten och nya möjligheter uppstår förhoppningsvis.
Danken
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bara att köpa något nytt...

Detta är en del av spelet och du vet faktiskt inte vad den som vann lade för maxbud. Tänk på de gånger du fått något under ditt maxbud istället. Har tex iblan fått något för en tredjedel av maxbud, det är härligt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Alltid jobbigt när man inte hinner lägga ett bud till. Man borde sätta på tidtagningen när det är 1 minut kvar på auktionen och smälla in sitt tilltagna maxbud när det är 3-4 sek kvar.
 

fretig

Cartier
Har varit där och kommer hamna där igen. Lider med dig!

180.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för stödet allihopa! Kände mig så oerhört frustrerad, men nu en dag senare känns genast allting mycket bättre! :)

Det var en fin (med potential) Omega Dedalos (Cal 20f) från tidigt 30-tal. utlagd som en damklocka med taskiga bilder och knapphändig information. Trodde mitt bud var rejält tilltaget men det var tydligen inte tillräckligt.
Bara att acceptera och gå vidare.

Var det någon här som knep den? :)
 

_jonte

Patek
Som redan sagts, det kommer flera! Har "missat" många auktioner med liten marginal; men grejen är ju att man aldrig kan veta den andres gräns. Tror man får lära sig att alltid bestämma sitt maxbud i förväg och sen lägga det. Vinner man så vinner man, och då svårare att blir särskilt besviken i efterhand.
Du satt säkert och bjöd mot någon riktig vintagepundare a'la Aurum som kunde tänka sig gå betydligt högre än du.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Den kanske inte funkade öht med dyr service som följd? Möglig urtavla? Bytt urverk? Se på alla problem du kan ha sluppit och leta nytt! ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Som redan sagts, det kommer flera! Har "missat" många auktioner med liten marginal; men grejen är ju att man aldrig kan veta den andres gräns. Tror man får lära sig att alltid bestämma sitt maxbud i förväg och sen lägga det. Vinner man så vinner man, och då svårare att blir särskilt besviken i efterhand.
Du satt säkert och bjöd mot någon riktig vintagepundare a'la Aurum som kunde tänka sig gå betydligt högre än du.


haha, det var säkert aurum som tog den :) Skulle iofs kännas bättre om det var någon här som vann...
Jo, jag vet att man inte kan säga att det var med liten marginal, tyckte bara att jag lade en ganska rejäl höjning (1305kr sekunder innan avslut, då utropsbudet på 500kr fortfarande stod sig) på ett objekt som inte verkade så populärt (lågt antal "views", enbart ett bud på utropspriset, fel kategori, dåliga bilder). Hade jag vetat att jag skulle förlorat så hade jag iaf utan problem kunnat pynta in ett par hundralappar till.

Den kanske inte funkade öht med dyr service som följd? Möglig urtavla? Bytt urverk? Se på alla problem du kan ha sluppit och leta nytt! ;)


Haha, vad säger du?! Det är ju halva nöjet att skruva och fixa till dem ;) Nejdå, tavlan var fin...




Jag har lagt det bakom mig nu, kändes bara så jäkla jobbigt direkt efter auktionen så jag behövde avreagera mig lite.
KS borde ju vara platsen för det, med folk som kan förstå hur man känner... (Min flickvän gjorde inte det iaf)
 

rogart-63

Patek
Det har jag varit med om några gånger. Det skilde sig bara nån krona. Känns riktigt surt. Man får känna efter vad den är värd och sen lägga nästan det i maxbud. Sedan smacka in den sista höjningen sekunderna innan det går ut. Det är min taktik.
 

paradis

Audemars
Oj så många Auktioner jag har förlorat. fick reda på att man kan använda sk.Auktionsmotor,som höjer..........Håller på att explodera när man missar ,med några små slantar,så jag förstår absolut ,hur du känner dig. Kan någon förklara hur man ,:woot: fixar till det på Ebay,så att dom höjer automatisk summan.......??????
 

snajgel

Panerai
Har vunnit en del auktioner med http://bidnapper.com, tycker det funkat bra. När jag förlorat med den är det oftast för att jag lagt för lågt maxpris.
Webbaserad, gratis förstaskott har jag för mig, sen sätter man in en pott och betalar bara vunna auktioner, tror det va så i alla fall.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Alltid surt när det händer, eriksson850...jag lider med dig.

Jag hängde ofta på hanen tidigare och njöt av att smacka iväg slutbud i sista sekunden. Numer tar jag mig en funderare direkt när jag hittar objektet och budar direkt vad jag anser den vara värd för mig, väldigt lite ånger sen jag bytte taktik och kanske något färre vinster...:)
 

paradis

Audemars
Tack för snabbt svar, hoppas att det kommer att hjälpa i framtiden...............:eek: sniper...........nu jävlar......
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jo, nog är det surt alltid! Visst har man självsäkert varit säker på vinst vid ett många tillfällen!
Det kommer alltid en annan klocka eriksson!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Gör inte som jag bara, drog till som attan och budade hem en fake Omega. Köpet hävt, naturligtvis, men men...goda råd ovan me think :)
 
Topp