• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så lika, så lika..

Ricrob

Patek
..men ändå så olika, det är i stort sett tjusningen med klockintresset, i min värld!

Stora, tunga, samma grundverk, chronos, dykare etc. Ändå är olikheterna fler!

Vilken är DIN favorit?

71IQFP6.jpg
 

max

Dancing Queen
Har du snusdosan på länk? Fräsigt :)
Bratten får det bli, den skulle passa på frugan ;) Nice sommarklocka på ett ljust band :)

(jag är egentligen bara avis, men gillar bratten bäst av de två... mycket för att orisen skulle äta upp mig med sin storlek)
 

plattfot

Rolex
Du måste kika på den live ngn gång. Keramisk ring och låsning som kräver att man lyfter yttre ringen för att rotera. Tested to 1000 meters maddafackaaas! ;)

WT7V3Um.jpg


Men såklart får du gilla Bratten bättre!



Den där är galen. Nästan lika galen som denna CX Swiss Military Watch med 10 mm safirglas och en höjd som tappat all sans:
Googlade bilder):

 

Josef B

Bestraffaren
..men ändå så olika, det är i stort sett tjusningen med klockintresset, i min värld!

Stora, tunga, samma grundverk, chronos, dykare etc. Ändå är olikheterna fler!

Vilken är DIN favorit?

71IQFP6.jpg
Ordentliga pjäser de där, men tyvärr så är de aningen för små för mina grymt manliga handleder.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Aldrig riktigt försonats med Breitling, Oris däremot ligger mig varmt om hjärtat.

Mina första Oris, fler följde senare
 

Jonaz

Rolex
..men ändå så olika, det är i stort sett tjusningen med klockintresset, i min värld!

Stora, tunga, samma grundverk, chronos, dykare etc. Ändå är olikheterna fler!

Vilken är DIN favorit?

71IQFP6.jpg


Har du skaffat en SA nu? :)
Du vet vad jag tycker, gillar min SA massvis.


iPhone | Tapatalk
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Även om jag gillar Oris och stora klockor så är den där för stor för mig.. Måste säga Bratten, hade den haft den snygga sekundvisaren med det lilla "B"et så hade jag haft en sen länge...
Frågan jag ställer mig nu är.. Vems är Bratten? :-o
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Oris! Diggar inte den där bratten men diggar iofs andra. Tror jag måste köpa en.....
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Feta, jag hade valt breitlingen!
Har iof aldrig sett orisen live.
Sen kan jag gärna hoppa över kronografer som dykare.
/ j
 
Topp