• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så, Spencer66, du sitter på kinesen och har fått ett schysst NATO i vårens färg i handen?

Rber

Audemars
2-Faktor
Haha vafan. Snyggt!

Är det en 6111 som gäller OM man nu mot förmodan vill investera i ett ordentligt verktyg? (Jag har knäckt spetsen på den jag fick från Singular, fråga mig inte hur men det var motorcykelrelaterat..)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jag försökte precis med "vanliga" varianten men den knäcktes hela tiden, har du några tips för oss som inte hänger på lyx-pubar?
 

max

Dancing Queen
Haha vafan. Snyggt!

Är det en 6111 som gäller OM man nu mot förmodan vill investera i ett ordentligt verktyg? (Jag har knäckt spetsen på den jag fick från Singular, fråga mig inte hur men det var motorcykelrelaterat..)
Yepp 6111 alla dagar i veckan, budgetverktygen duger på sin höjd att rensa i rabatten med, använder nog fasen heldre tandpetare!
Sen är ju 6825 inte helt fel men då drar det ju iväg lite.
 

JohanHLM

Rolex
Haha vafan. Snyggt!

Är det en 6111 som gäller OM man nu mot förmodan vill investera i ett ordentligt verktyg? (Jag har knäckt spetsen på den jag fick från Singular, fråga mig inte hur men det var motorcykelrelaterat..)
Själv har jag brutit spetsen på tandpetaren för många gånger och har därmed gått över till lite professionellare produkter (säkerhetsnål) :)
 
Man kan också fråga mor om hon har någon större sy/stoppnål.
Själv gjorde jag en gång ett verktyg av en syrenkvist. Väldigt hållbart virke som absolut inte repar.
Hittar det inte nu, får nog göra ett nytt.
 

David

Bödeln
trevlig bar med självservering, vart ligger den?

Den som blir insläppt behöver inte fråga!

Helvete vilka professionella produktioner du kommer med! :D

Gurkan, menar du?

Hahaha. För mycket fritid? ;)

Faktiskt ingen alls för tillfället. Jag är mästerprokrastinerare.

Är det en 6111 som gäller OM man nu mot förmodan vill investera i ett ordentligt verktyg? (Jag har knäckt spetsen på den jag fick från Singular, fråga mig inte hur men det var motorcykelrelaterat..)

Precis som Max säger så är 6825 att föredra om du inte är stadig nog på handen eller är orolig för att repa bandhornen när bandstiften sprätter ut. Men, för en 6825 pungar du ut med en tusenlapp istället för 200 spänn.

Jag försökte precis med "vanliga" varianten men den knäcktes hela tiden, har du några tips för oss som inte hänger på lyx-pubar?

Prova att bryta av den på mitten och sedan fila till änden så att spetsen blir kortare och tjockare.

Yepp 6111 alla dagar i veckan, budgetverktygen duger på sin höjd att rensa i rabatten med, använder nog fasen heldre tandpetare!

Risken att repa något minskar i alla fall.
 

David

Bödeln
Har du lust att visa hur man gör med luggholes också..?

Kanske nästa helg, men lovar ingenting. :)

Intressant och roligt med alla trevliga kommentarer, på engelskspråkiga forum är det mest konstruktiva som sagts:

Tragic

Can't believe I wasted 3 mins+

What a sad sad thing to do in a pub

And another thing that's not a hot pink nato its baby pink tsk tsk

Okej att filmen kanske är en aning KS-intern, men inställningen är ändå i mitt tycke rätt trist. Det är i alla fall helt uppenbart varför jag så gott som helt slutat besöka TRF och TZUK, det är så mycket schysstare attityd på KS. Ni är bäst!


Grymt pianostycke! Vad är det?


Har det här i historiken, så jag misstänker att det kommer därifrån:
http://incompetech.com/music/royalty-free/?genre=Silent Film Score
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Kanske nästa helg, men lovar ingenting. :)

Intressant och roligt med alla trevliga kommentarer, på engelskspråkiga forum är det mest konstruktiva som sagts:

Tragic

Can't believe I wasted 3 mins+

What a sad sad thing to do in a pub

And another thing that's not a hot pink nato its baby pink tsk tsk

Okej att filmen kanske är en aning KS-intern, men inställningen är ändå i mitt tycke rätt trist. Det är i alla fall helt uppenbart varför jag så gott som helt slutat besöka TRF och TZUK, det är så mycket schysstare attityd på KS. Ni är bäst!





Har det här i historiken, så jag misstänker att det kommer därifrån:
http://incompetech.com/music/royalty-free/?genre=Silent Film Score

Tack och jag håller med om TZ; det mesta ohyggligt trist och oinspirerat. Man blir inte anglofil där direkt...:(
 
Topp