• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Så väljer du klocka efter tillfälle! - Obsid

Jag klär mig likadant oavsett situation och bär vilken klocka jag vill till det. ;)
Sen skulle jag naturligtvis följa klädkoder på bröllop och begravningar, och möjligtvis Nobelmiddagen. Men det händer ju inte så fantastiskt ofta att jag går på sånt.

Obsid listar vilka klockor du kan ha till vissa kläder. :)
OBSID
Håller ni med?
Sanslöst dåligt utfört reportage, inte minst med att illustrera alla de olika typer av klocka man säger finns, med samma modell av klocka!
Om jag inte ser fel, dessutom som en annons för ett märke som inte medför någon som helst respekt eller känsla av originalitet eller kvalitet.

Sanslöst dåligt utfört reportage, inte minst med att illustrera alla de olika typer av klocka man säger finns, med samma modell av klocka!
Om jag inte ser fel, dessutom som en annons för ett märke som inte medför någon som helst respekt eller känsla av originalitet eller kvalitet.
Instämmer till fullo och vill tillägga att Söner-klockan ser ut som något från Ali Express...

Känns som min lilla tråd "spårade" lite. Visst, förstår om man har sin synpunkt på Söner. Definitivt inget märke jag är intresserad av. Var nog mer ute efter en diskussion ang. texten den innehöll.
I sanningens namn tänkte jag inte så mycket på själva klockorna som visades upp, men men, det var tydligen nästan bara jag som inte gjorde det... :)

Vilken skämtartikel. Vilken skämthemsida. Känns som en King-light med en nivå för osäkra fjortisar som ska skaffa sin första kostym inför skolavslutningen.
Riktig björntjänst för dessa gossar att få predikat om detaljer som färdig fluga med silverdetaljer eller instruktioner hur man bär en fluga med denna bild som exempel. Huga... :wtf:
fluga-i-siden-och-silver.jpg
När-Ska-Man-Ha-Näsduk-2.jpg

https://www.obsid.se/mode-och-grooming/nar-ska-man-ha-nasduk/

Det är ju uppenbart att det inte är någon artikel, utan reklam från Söner by Sweden. Hur förklara man annars att de bara *råkar* välja ett relativt okänt svenskt klockmärke som illustration, som tydligen skall passa i alla möjliga sammanhang?

Fast skall man se till själva innehållet, om matchning, så är det väl klart ett en toolig klocka kanske är mindre lämplig i superformella sammanhang. Däremot ser jag inte varför kan inte skulle kunna kombinera en dressklocka med mer informell klädsel. Det är väl mer att en dressklocka inte är lämplig för vissa typer av aktiviteter, där den kan komma att utsättas för slag eller stötar, inte för att det inte skulle vara moderiktigt eller så. Därav min tidigare fråga varför man inte skulle kunna bära en "delikat dressklocka" på pubrundan.

Senast ändrad:
Det är ju uppenbart att det inte är någon artikel, utan reklam från Söner by Sweden. Hur förklara man annars att de bara *råkar* välja ett relativt okänt svenskt klockmärke som illustration, som tydligen skall passa i alla möjliga sammanhang?

Fast skall man se till själva innehållet, om matchning, så är det väl klart ett en toolig klocka kanske är mindre lämplig i superformella sammanhang. Däremot ser jag inte varför kan inte skulle kunna kombinera en dressklocka med mer informell klädsel. Det är väl mer att en dressklocka inte är lämplig för vissa typer av aktiviteter, där den kan komma att utsättas för slag eller stötar, inte för att det inte skulle vara moderiktigt eller så. Därav min tidigare fråga varför man inte skulle kunna bära en "delikat dressklocka" på pubrundan.
Såklart man kan. Nerdressat och en JLC classique är ju hur coolt som helst.

Känns som att alla klocktyper passar till alla tillfällen (undantaget bröllop) om man ser till det "reportaget".:)
Det roliga när jag bedömer trovärdigheten på denna sida är när jag klickar mig vidare på tips om skor och läser detta:
"1: Mosa hälen
Bokstavligt talat, mosa den där hälen och mjuka upp skinnet/plasten/gummit. Om det inte är en riktigt dålig sko så kommer den inte att förstöras eller formen ändras. De kommer bara bli mjukare."
:hilarious:

Ja det är faktiskt en bra fråga.

Ja såg faktiskt en snubbe med tshirt och jeans och en Reverso för några månader sen och hajade till hur bra det såg ut. Fint ut det där...
Idag kör jag jeans, kängor, ulltröja i franskt fiskarstuk och en Cariter Tank. Jag älskar dressur och klär mig alltid som en skogshuggare/sjöman.
Lägg till längre hår och helskägg till detta.

Tillbaka
Topp