• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så var Oris på det igen, denna gång med en Divers sixty-five i brons.

Sink or svim


  • Totala väljare
    141

Niklas

Rolex
2-Faktor
Gillade också den!
Om inte Tudor kommer ut med en brons BB eller Pelagos snart (önsketänkande) så kanske man skulle titta närmare på denna :)
 

marer

Cartier
Tycker designen var snygg! Däremot rimmar det ju lite illa med snorkeldjup och läderrem på en klocka som ska hedra en djupdykare kan jag tycka.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Vanliga Oris brukar väl vara ganska lätt att få bra rabatt på , men kanske inte på dessa i begränsad upplaga...?

Jag gillar den med.
 

Gurgel

Cartier
RIktigt bra, men som någta andra redan sagt, det är synd att den är 42mm.
Tycker jag också, 40mm är perfekt! Däremot tycker jag proportionerna på bronsaren är riktigt bra. På bild ser den helt fantastisk ut.

Tycker designen var snygg! Däremot rimmar det ju lite illa med snorkeldjup och läderrem på en klocka som ska hedra en djupdykare kan jag tycka.
Vad gäller läderrem på dykare så tycker jag det är kosher. Speciellt när man så tydligt refererar till en tid då silicon/gummi kanske inte användes i så hög utsträckning. Antar att man använde läder även på dykare då?
Försökte googla men utan resultat. Någon som minns? Har vi någon 40-talist på forumet som minns hur det var?
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Börjar bli imponerad av Oris, dom lyckades bra även med denna :)

För er som vill ha något liknande så ta en titt på Armida A8, underbar bronsdykare som listar ~350 dollar.
 
Topp