• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sådärja nu är man fast i klockträsket

frasse

Cartier
Såja gick med i detta forum mest för att kolla vad svärfars gamla breitling var värd.
Blev dock så intresserad så har nu efter att i princip aldrig haft klocka på armen (förutom en Tissot för 10000kr för 10år sen men tyckte sen det var för mkt pengar så jag sålde den igen efter en sommar)

Har lusläst och kollat runt på youtube efter recentioner och det blev en Longines Hydro Conquest Med svart urtavla.

Verkar vara ett bra märke som är prisvärd tittade länge på Tag Huer men de verkade inte vara värda dubbla pengen för ett likvärdigt ur. (ja faktiskt efter ha tittat på olika klockor)

Vad anser folk här ? tror att om longines kostat 15000kr istället för 8000kr så hade folk gillat det bättre ?

Men vi får se när klockan kommer. =)
 

jabla

Sarlacc
Såja gick med i detta forum mest för att kolla vad svärfars gamla breitling var värd.
Blev dock så intresserad så har nu efter att i princip aldrig haft klocka på armen (förutom en Tissot för 10000kr för 10år sen men tyckte sen det var för mkt pengar så jag sålde den igen efter en sommar)

Har lusläst och kollat runt på youtube efter recentioner och det blev en Longines Hydro Conquest Med svart urtavla.

Verkar vara ett bra märke som är prisvärd tittade länge på Tag Huer men de verkade inte vara värda dubbla pengen för ett likvärdigt ur. (ja faktiskt efter ha tittat på olika klockor)

Vad anser folk här ? tror att om longines kostat 15000kr istället för 8000kr så hade folk gillat det bättre ?

Men vi får se när klockan kommer. =)
Tror du kommer att bli riktigt nöjd, du verkar ju själv insett att det är mycket klocka för pengarna.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Låter kanon! Håller själv på och lobbar hårt för en Longines på en kollega som jag tycker ska dyka ner i träsket. En mycket bra första "riktig" klocka!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Låter kanon! Håller själv på och lobbar hårt för en Longines på en kollega som jag tycker ska dyka ner i träsket. En mycket bra första "riktig" klocka!
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Du kommer bli helnöjd, en bra instegsklocka in i en fantastisk (och dyr) värld!
UEFwpng.jpg
 

Icaras

Rolex
Nja, nog snarare TAG som inte är populära i Sverige (forumet :p). Jag skulle inte köpt en hydro för 15k, tycker Longines har en bit kvar till t.ex Oris.

Välkommen hit och grattis till en bra klocka för priset :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag tror att folk huvudsakligen gillar Hydroq för att det är en ETA-dykare till ett mycket fascilt pris, som inte ser heldum ut. Tror inte den hade sålt så bra om den kostade 15k. Därmed inte sagt att det är ett dåligt köp, tvärtom, den är väldigt prisvärd. 7400 kr från svensk AD är en spottstyver.
 

Allinger

Breitling
Är inget stort fan av Hydro conquest serien, hade hellre valt Certinas DS action diver som i mina ögon har bättre finish.
Däremot så kan man inte förneka att det är en rättså schysst första "riktiga" klocka!
 

frasse

Cartier
Jag tror att folk huvudsakligen gillar Hydroq för att det är en ETA-dykare till ett mycket fascilt pris, som inte ser heldum ut. Tror inte den hade sålt så bra om den kostade 15k. Därmed inte sagt att det är ett dåligt köp, tvärtom, den är väldigt prisvärd. 7400 kr från svensk AD är en spottstyver.


Ja jag tycker det är väldigt mkt klocka för pengarna 7400kr för ett gammalt känt märke och som är precis i början på sk lyxklockor (jo det är lyx när det är en klocka som kanske 100miljoner av världens 7miljarder har råd att köpa) sen får man göra skillnad på hög kvalité som jag anser Longines vara och Högsta Kvalité såsom Rolex och Zenith.

Hög kvalité räcker gott för mig som instegsklocka. (även om jag helst köpt en Zenith men den jag vill ha ligger på 80lapp och gård med fru och 4barn går före =) )
 
Topp